7 301 läst · 74 svar
7k läst
74 svar
Ärgade rör, byta ASAP?
Jag jämför bara med vad det tar mig att fixa detta, ink köpa material. Och jag jobbar långsamt med saker som kan spruta vatten....Fishdoc skrev:
Känner du dig osäker på kalkylen, ta in en offert till, det är det enda sättet att vara säker på vad marknadspriset är. Eftersom du inte vill göra jobbet själv spelar det ju ingen roll att du kan köpa materialet för en tusing, du behöver bara se till att inte betala för mycket för tjänsten.
Absolut. Min initiala fråga gällde ju egentligen hur bråttom det var med detta. Vet ju inte riktigt hur länge det har sett ut så.MathiasS skrev:Jag jämför bara med vad det tar mig att fixa detta, ink köpa material. Och jag jobbar långsamt med saker som kan spruta vatten....
Känner du dig osäker på kalkylen, ta in en offert till, det är det enda sättet att vara säker på vad marknadspriset är. Eftersom du inte vill göra jobbet själv spelar det ju ingen roll att du kan köpa materialet för en tusing, du behöver bara se till att inte betala för mycket för tjänsten.
550kr totalt, skrev jag. Då menade jag var materialet egentligen kostar. Att rörläggaren lägger på lite, har jag inget problem med. Men 700%, är inte lite. Även om vi dubblar den summan, är det fortfarande lurendrejeri.useless skrev:
Varför skall mer än den defekta raka slumpen bytas. Är även de andra rören behäftade med fabrikationsfel? Och vattenlåset?
Staffan
Kan bara svara för vattenlåsen, men de är slitna och att de bytas har jag inga problem med. Men det är sånt jag egentligen skulle kunna våga ge mig på själv. Blir ju inte översvämning direkt om man tabbar lite..Staffan2000 skrev:550kr totalt, skrev jag. Då menade jag var materialet egentligen kostar. Att rörläggaren lägger på lite, har jag inget problem med. Men 700%, är inte lite. Även om vi dubblar den summan, är det fortfarande lurendrejeri.
Varför skall mer än den defekta raka slumpen bytas. Är även de andra rören behäftade med fabrikationsfel? Och vattenlåset?
Staffan
Möjligt. Min kompis sa att de var relativt billiga, men deras samarbete har varit inom byggbranschen, B2B så att säga. Förra gången tog de ca 3400:- för att installera köksblandare (den gamla satt benhårt, jag fick hjälpa till att dra loss den) och diskmaskin och blandare till bidé, men då var materialkostnaden enbart ett par ballofix-ventiler och lite kopplingar, resten hade jag redan köpt själv. Så det var mest jobbet som tog ca 3h.Staffan2000 skrev:
Det är inte Stockholm. Allt handlar inte om Stockholm.Exostor skrev:
Skämt åsido. Det är i Skåne.
Redigerat:
Låter som du fått listpriserna från Ahlsell.