F Fluxor skrev:
Tack. Det ska nog gå, men frågan är om inte priset är för högt?
Vem/vilka gör du detta för? Dig själv? Din familj? För att avsätta ett historiskt spår?
1-X-2
Det måste såklart finnas en balans, men efter 40 år med hus ser jag ett familjevärde och ett ekonomiskt värde på köpet.
En gammal slogan har följt mig - ”om du satsar på ditt boende är varje krona hemma” och även begreppet ”trivselkonto” finns i bakhuvudet.
Men, ibland känns uppgiften övermäktig och då måste man bryta och kanske göra något annat. 2007 hade jag sånär gått i väggen men en tvådagars skolresa med dåvarande åk 9 gav det andrum som behövdes. Jobbet är viktigt och säkert kan du ”återhämta” dig där också.
 
Barnarbete, räknas det som att jag har gjort något med huset?

Barn sitter på golvet med hörselskydd och håller i en dammsugarslang bredvid en kamera på ett stativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Violina och 1 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Vem/vilka gör du detta för? Dig själv? Din familj? För att avsätta ett historiskt spår?
1-X-2
Det måste såklart finnas en balans, men efter 40 år med hus ser jag ett familjevärde och ett ekonomiskt värde på köpet.
En gammal slogan har följt mig - ”om du satsar på ditt boende är varje krona hemma” och även begreppet ”trivselkonto” finns i bakhuvudet.
Men, ibland känns uppgiften övermäktig och då måste man bryta och kanske göra något annat. 2007 hade jag sånär gått i väggen men en tvådagars skolresa med dåvarande åk 9 gav det andrum som behövdes. Jobbet är viktigt och säkert kan du ”återhämta” dig där också.
Familjen behöver ha ett hus som fungerar. Har för lite kapital för att kunna köpa något färdigt, återstår då något mindre färdigt...

Skjutsade ett av barnen på en aktivitet idag och då slog det mig att jag för tio år sedan, precis innan jag skulle fylla 30 höll på som bäst att renovera badrummet i mitt förra hus. Nu, tio år senare fyller jag strax 40 och har ett ännu större projekt. Vad har livet i sin linda när (om?) man fyller 50? Svindlande...
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
AXS
OestlundJ OestlundJ skrev:
Rensat badrummet inför rivning imorgon.
Skönt och få ett nytt fräscht som inte är 50år gammalt.

[bild]
Hoppas du säljer inredningen, de går dyrt på blocket.
 
  • Gilla
GreenYoda och 2 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Familjen behöver ha ett hus som fungerar. Har för lite kapital för att kunna köpa något färdigt, återstår då något mindre färdigt...

Skjutsade ett av barnen på en aktivitet idag och då slog det mig att jag för tio år sedan, precis innan jag skulle fylla 30 höll på som bäst att renovera badrummet i mitt förra hus. Nu, tio år senare fyller jag strax 40 och har ett ännu större projekt. Vad har livet i sin linda när (om?) man fyller 50? Svindlande...
Håll ut - då bygger du nytt och resten av tiden förbättrar du och förverkligar dina drömmar
 
  • Gilla
Fluxor
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Hoppas du säljer inredningen, de går dyrt på blocket.

Hade inte tänkt sälja inredning, då jag inte orkar styra med det också.
 
OestlundJ OestlundJ skrev:
Hade inte tänkt sälja inredning, då jag inte orkar styra med det också.
Synd, det där handfatet var riktigt fint. Men visst jag förstår att det känns jobbigt att spara grejerna i trädgården för att någon ev ska hämta dem. Men helt ärligt gillar jag toaletten och handfatet. :D
 
AXS
OestlundJ OestlundJ skrev:
Hade inte tänkt sälja inredning, då jag inte orkar styra med det också.
Fattar det, inte roligaste man kan göra.

Men det är nog minst en tusenlapp, kan ju behövas i kassan efter renovering.
 
AXS AXS skrev:
Fattar det, inte roligaste man kan göra.

Men det är nog minst en tusenlapp, kan ju behövas i kassan efter renovering.
det har du helt rätt i, får kanske tänka om.
 
  • Gilla
GreenYoda och 2 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Kopplat in spottar i trappen :cool:
Hur har du dragit kablarna till spottarna?
 
P polarsson skrev:
Hur har du dragit kablarna till spottarna?
På undersidan. Det vinner inga skönhetstävlingar kanske men det fungerar. Blir panel där sen :)
 
  • Osedda kabeldragningar och elektriska installationer längs en trätrappa under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
På undersidan. Det vinner inga skönhetstävlingar kanske men det fungerar. Blir panel där sen :)
Ah ok. Har öppen trappa och vet inte hur jag ska göra.
 
P polarsson skrev:
Ah ok. Har öppen trappa och vet inte hur jag ska göra.
Ja det blir knepigt. Då får man lösa det i väggen som trappan är fäst i
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Det där är verkligen drygt att göra, men ger så mycket för intrycket!
Jag gjorde det där i hela vår lägenhet tidigare...
Samma här. Tar lite tid men verkligen värt det i slutändan.
 
Badrum utrivet och fönster bytt.
Imorgon kommer rörmokaren.

Upprivet badrum med exponerade vattenrör, isolering och nytt fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.