Hej,

Jag har funderat på hur mycket det skulle kosta ungefär för att renovera mitt badrum som är på strax under 3 m2. Jag kan inte så mycket om renoveringar av badrum och hur de olika arbetsmomenten delas upp, men jag tänkte en totalkostnad för allt arbete osv. Jag väljer själv kakel, klinkers och inredning. Vill helst ha med golvvärme.

Några här som kanske har nyligen renoverat sina badrum i den storleken?

Kanske någon som vet en bra firma i Västerås som de rekommendera?

Tacksam för all hjälp :)

80-180k SEK beroende på standard och utgångspunkt. Bäst att ta in pris från några lokala hantverkare.

• Gilla
TechChad och 1 till
  • Laddar…
Se till att allt är nerskrivet på papper, så det inte misstolkas. Min dotter fick lära sig den hårda vägen, att detta har vi inte kommit överens om. + att dokumenterar vad gjort med bilder.

• Gilla
Nyblivenhusägare123 och 4 till
  • Laddar…
Tackar för svaren :)

Renoverade mitt badrum på 3m2 nyligen.

Rev ut allt det gamla själv och köpte in allting som jag ville ha monterat, plattsättaren gjorde allt utom vvs och el.

BRF, betong i golv och väggar, utanpåliggande rör.
Kakel, klinkers, golvvärme, duschväggar, elektrisk handdukstork. WC, kommod, blandare, spegelskåp köptes nytt. Bytte golvbrunnen.

Plattsättaren hade räknat med tio dagar men blev klar på sju. Betalade 57.000 vitt efter ROT, köpte material för 27tusen, har inte fått fakturan från VVSfirman men tänker mig en slutsumma runt 90
000.

Bor i Skåne så har inga tips på hantverkare.

Okej, ja men då kanske 100 000 är ganska rimligt beroende på vilken inredning man vill ha.

Håller precis på att renovera mitt 3kvm badrum. Bara arbetet går på 130 tkr (efter rot!)....

Bor utanför Göteborg.

• Gilla
Tornlund och 1 till
  • Laddar…
L Lord_tito88 skrev:
Håller precis på att renovera mitt 3kvm badrum. Bara arbetet går på 130 tkr (efter rot!)....

Bor utanför Göteborg.
Nu får du allt specificera vad arbetet innefattar annars är din prisuppgift inte värd mycket.

• Gilla
mickemus
  • Laddar…
K Kampf skrev:
Nu får du allt specificera vad arbetet innefattar annars är din prisuppgift inte värd mycket.
Jädrar vad trevlig du är då!

5Zev8ow.png

• Gilla
shtob och 12 till
  • Laddar…
Nackdelen med internet, man kan inte läsa av den/dom man "pratar" med.

Utan vidare information så är det svårt att bedöma om kostnaden är rimlig.

K Kampf skrev:
Nackdelen med internet, man kan inte läsa av den/dom man "pratar" med.

Utan vidare information så är det svårt att bedöma om kostnaden är rimlig.
Sant, men det går att be om informationen lite trevligare :)

Drog in flertalet offerter och fick in offerter på mellan 120-155 för ovanstående arbete. Tog mellanofferten då flertalet grannar har använt den firman.

• Gilla
  • Haha
EvertL och 3 till
  • Laddar…
L Lord_tito88 skrev:
Sant, men det går att be om informationen lite trevligare :)

Drog in flertalet offerter och fick in offerter på mellan 120-155 för ovanstående arbete. Tog mellanofferten då flertalet grannar har använt den firman.
Det är helt riktigt, när jag inte är bitter på internet är jag en helt ok kille :) .

• Gilla
  • Haha
Maria T och 8 till
  • Laddar…
P Peshmerga skrev:
Hej,

Jag har funderat på hur mycket det skulle kosta ungefär för att renovera mitt badrum som är på strax under 3 m2. Jag kan inte så mycket om renoveringar av badrum och hur de olika arbetsmomenten delas upp, men jag tänkte en totalkostnad för allt arbete osv. Jag väljer själv kakel, klinkers och inredning. Vill helst ha med golvvärme.

Några här som kanske har nyligen renoverat sina badrum i den storleken?

Kanske någon som vet en bra firma i Västerås som de rekommendera?

Tacksam för all hjälp :)
ta in offerter så får du ett korrekt svar från början.
Allt beror på hur det ser ut idag, till val av spolknapp till toaletten....
Svårt att svara på i ett forum tyvärr!

L Lord_tito88 skrev:
Jädrar vad trevlig du är då!

[bild]
Då är det bara 29313,- i material ?

L loodje skrev:
Då är det bara 29313,- i material ?
Borde la vara det.

Inklusive inredning, blandare, toa, dusch, kakel samt besiktning landar spektaklet på cirkus 185t tkr.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.