881 865 läst · 3 246 svar
882k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Skyddsfilmen är fortfarande på så det ger lite fel intryck just nu. Ska bara köpa bänkskivan så kan det sista på hyllan göras klart.
Synd när det saknas 5mm på spillbiten :/
Lampan på plats med
Efter det blir det spottar i trappan och målning av trappa
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Synd när det saknas 5mm på spillbiten :/
Logga in
Skapa konto
Lampan på plats med
Logga in
Skapa konto
Efter det blir det spottar i trappan och målning av trappa
Logga in
Skapa konto
Ramnemark skrev:Nu är allt färdig gipsat. Elen är dragen (bara takdosan kvar). Rummet är städat och jag har måttat ur för vindstrappan. När trappan är monterad börjar det tråkigaste med renoveringen. Slipa och spackla .
[bild]
Hej! Vi funderar på att ha två garderober rygg mot rygg som avdelare mellan två rum. Som det ser ut finns det ingen plats mellan för någon typ ab bullerdämpning. Hur har ni resonerat och hur har resultatet blivit? Vad jag förstår har du osb och gips bakom garderobsryggen. Ingen isolering? Har du några råd att dela med dig av?
/Joel
[bild]
[bild]
[bild]
Nu har det blivit så att vi bara har ett barn och han har det ena som sovrum och det andra som lekrum. Därför hör vi sällan hur pass det låter igenom. Garderoberna är rätt fulla med kläder och det dämpar väll lite med. Det är iallafall inget vi reagerat på
Vad är det för panel du kör med?Ramnemark skrev:Lite mer panel uppe.
Börjar få ihop tv-möbeln med
[bild] [bild]
Fick göra en liten specialare för brytarna.
De hade hamnat i kanten på brädan och den hade förmodligen spruckit om man försökt med hålen där.
Det blev en liten specialare med senildosor för att få brytarna centrerat.
[bild]
[bild] [bild]
[bild] [bild]
[bild]
Blir kanonsnyggt! Vi har tänkt att köra med liknande på en vägg här i huset. Jag gillar konceptet med att kunna byta ut en planka vid behov Innerpanel med spont och not blir ju inget vidare att ta isär. Ska regla upp vår och dra en del kabel bakom o.s.v.Ramnemark skrev:
Jag har spikat med rejäla dyckert 2x50mm för att få brädan slät och rak. Panelen har legat på vinden i 3 år så den hade torkat och vridit sig lite . Jag var lite entusiastisk och har limmat med så min panel blir svår att bytaE eddiw skrev:
Haha okej Det går ju om man vill, iallafall. Jag har en förkärlek att skruva det mesta så det går att plocka loss utan att riva hela huset. Men har börjat mer och mer med spikpicka nu, vilket är en fröjd då det går så jäkla fortRamnemark skrev:
Jag har fäst upp dem med spikpickan men sen har jag spikat den med galvad grövre dyckert för att få den slät. Skruva är egentligen bäst men det blir så fula huvudenE eddiw skrev:
Låter rimligt, träet tenderar ju att vrida sig rätt mycket annars. Min innerpanel vrider sig som fasen med, tyvärrRamnemark skrev:
Japp, skruvhuvdena är inte det roligaste tyvärr.
Ps. Hojta till om du har vägarna förbi Östergötland och vill dra om trådarna i en villa. Fräsch 40-tals-el här (blandat med bytt ska väl tilläggas)
Det börjar närma sig. Till TV-möbeln saknas två luckor som är restade till 23 Feb. De tre luckorna under bänkskivan tänkte vi såga ut ett par vanliga luckor och klä med högtalartyg så subwoofern och boxarna kan stå där med stängda luckor. Trappan ska målas ett par gånger nu innan panelen på väggen kan fortsätta. Har även borrat hålen till spottarna i trappan och fiskat ner dragtråd.
Vi är väldigt nöjda med den matta blå färgen. Känns väldigt propert
Bänkskiva i trappen oljad (blev väldigt mörk med oljan men vi får se om det ljusnar)
Spottarna kopplas ihop under trappen och sen blir det panel på undersidan.
Har även slipat bänkskivan och oljat den
Och så lite skador på luckorna från Ikea. Vitrindörren är redan på väg men när jag drog av skyddsplasten så såg jag även att 60x60 luckan har en tillverkningsskada. Får se vad Ikea tycker om 2 olika reklamationer på samma beställning
Logga in
Skapa konto
Vi är väldigt nöjda med den matta blå färgen. Känns väldigt propert
Logga in
Skapa konto
Bänkskiva i trappen oljad (blev väldigt mörk med oljan men vi får se om det ljusnar)
Logga in
Skapa konto
Spottarna kopplas ihop under trappen och sen blir det panel på undersidan.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har även slipat bänkskivan och oljat den
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och så lite skador på luckorna från Ikea. Vitrindörren är redan på väg men när jag drog av skyddsplasten så såg jag även att 60x60 luckan har en tillverkningsskada. Får se vad Ikea tycker om 2 olika reklamationer på samma beställning
Redigerat:
Säger nog inget alls, har aldrig haft några problem.. har bara fått nya grejer - enda man kan klaga på är väntetiden där i reklamationsrumnet hehe (nu i covidtider är nog det annorlunda).
Hoppas det går bra även för er
Hoppas det går bra även för er
De hanterar reklamationer mycket snabbare än beställningar . De reklamerade skickades precis efter jag fått kontakt. Beställningarna brukar ta 3 veckor innan de skickasSnigla skrev: