omdirigerad omdirigerad skrev:
Vad är det avsedda syftet för borr av denna typ?
Fräsborr. Man kan köra med dem sidledes.

omdirigerad omdirigerad skrev:
Vad är det avsedda syftet för borr av denna typ?

Lime113 Lime113 skrev:
[media]
Intressant! Tack för info

Mikael_L
Alfredo Alfredo skrev:
Men vänta nu, det här verkar bakfram. Man åker väl till Lidl för att handla mjölk och kommer ut med en massa verktyg, inte tvärtom. :surprised::thinking:
Jag ska bättra mig, nu när jag vet hur det ska vara ... :cool:

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag ska bättra mig, nu när jag vet hur det ska vara ... :cool:
Lätt att lova. Men löftet väger lätt utan bildbevis :confused:

• Gilla
Markokoistinen
  • Laddar…
Har multiverktyg men behöver lite blad. Är det Starlock på bladen från Lidl?

D Denaxe skrev:
Har multiverktyg men behöver lite blad. Är det Starlock på bladen från Lidl?
Vet ej skillnad, men det står att man kan byta blad utan verktyg.

De säljer separata blad som du kan kolla på hemsidan och app. De skriver även att de passar med Dewalt mm. När jag söker på starlock och bilder så ser de inte identiska ut.

Men de verkar vara kompatibla och fungera utan verktyg. Good enough om du inte vill betala hundralappar.

Ser tyvärr inte ut att vara starlock.

nimhed nimhed skrev:
Ser tyvärr inte ut att vara starlock.
Men starlock är väl patenterat och du får inga sådana grejer för 15 kr? Det Lidl har kallas universalfäste :)

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Min erfarenhet är att de så kallade universalfästena inte är kompatibla med starlock, men ingen skulle bli gladare än jag om du testade och jag hade fel.

nimhed nimhed skrev:
Min erfarenhet är att de så kallade universalfästena inte är kompatibla med starlock, men ingen skulle bli gladare än jag om du testade och jag hade fel.
Nej, det tror jag stämmer. Universalblad funkar ej på en Starlock maskin, men starlockblad funkar på en maskin med universalfäste. Så vill man kunna köpa alla blad så är en sådan maskin bättre ur den aspekten.

• Gilla
Lime113
  • Laddar…
Tror inte att bladen passar till min bosch pmf 180 heller. Den vill att hålen ska vara rektangulära och lidl verkar ha runda hål på sina blad.

Hej
Är det någon som har köpt några nya och bra bandsågsblad till bandsågen som Lidl sålde PMB 1100 B2
Gärna en länk

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.