tommib tommib skrev:
Om man får sova några timmar på jouren så är det gruvarbetsdag efter, det är sen gammalt. Tog ca två timmar med hjälp av grannkillen att baxa de där stenarna. Ytterst tillfredsställande.
Tur di inte är bonde. De där stenarna fgår inte ligga länge sen kan det finnas djur eller växter som ska skyddas och då är stenröset fast för alltid :D
 
  • Haha
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
Hur fraktar du bort allt? Hyra tungt släp eller något?

Appendix Appendix skrev:
Tur di inte är bonde. De där stenarna fgår inte ligga länge sen kan det finnas djur eller växter som ska skyddas och då är stenröset fast för alltid :D
Hörde samma av kollegan som har jordbruksfastighet, själv har jag en hög på 25-ish m^3 med sten som var tänkt till en mur som jag inte får bygglov för :p
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
Fulkemisten
Kom på en sak. Finns det inte mobil stenkross för att göra makadam av det där? Du behöver väl ett par kubik?
 
  • Gilla
  • Haha
gs242 och 2 till
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Kom på en sak. Finns det inte mobil stenkross för att göra makadam av det där? Du behöver väl ett par kubik?
Han hade väl redan spräckkilar?
 
  • Haha
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Fulkemisten
joakim_j joakim_j skrev:
Han hade väl redan spräckkilar?
Det går ju förstås. Men med hänsyn till rådande omständigheter behöver @tommib jobba åtminstone ibland...
 
  • Älska
tommib
  • Laddar…
Han kan väl ta med dom till njuravdelningen på jobbet?
 
  • Haha
  • Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
tommib
En del av stenarna ska användas till "saker". Senaste högen åker nog i en container. Jag har ingen lust att köra iväg skiten själv.

Om någon vill ha sten i södra Stockholm kan ni hojta till :D
 
Det finns 100 lastbilsåkare på blocket som hämtar sten för några tusingar per lass. Är det bara ren sten utan jord el betong så är det enkelt att bli av med.
 
  • Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
tommib
Hur lastar man stenarna då? Jag vet inte om jag är så sugen på att de ska skopas upp med alla risker för att de sticker iväg eller att uppfarten skrapas sönder. Rätt osäker på om någon lastbilschaffis vill stå och vänta en timme medans jag lastar.
 
  • Gilla
TS
  • Laddar…
E
tommib tommib skrev:
Hur lastar man stenarna då? Jag vet inte om jag är så sugen på att de ska skopas upp med alla risker för att de sticker iväg eller att uppfarten skrapas sönder. Rätt osäker på om någon lastbilschaffis vill stå och vänta en timme medans jag lastar.
Ring närmsta Crossfitklubb och erbjud ett gratis träningspass.
 
  • Gilla
  • Haha
Donn och 3 till
  • Laddar…
A
tommib tommib skrev:
Vad saknas på bilden?

[bild]



Titta, här är de ju!

[bild]

Om man får sova några timmar på jouren så är det gruvarbetsdag efter, det är sen gammalt. Tog ca två timmar med hjälp av grannkillen att baxa de där stenarna. Ytterst tillfredsställande.
Du har läst ”Sagan om ringen-trilogin” och har koll på Morias fasor?

Du skottar ut material som ett helt arbetslag från LKAB. Folk kommer att bli förbannade om de måste flytta Uppsala på samma sätt som Kiruna, på grund av din källare.
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib
 
  • Gilla
  • Älska
Dowser4711 och 3 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
En del av stenarna ska användas till "saker". Senaste högen åker nog i en container. Jag har ingen lust att köra iväg skiten själv.

Om någon vill ha sten i södra Stockholm kan ni hojta till :D
Lägg ut en ”bortskänkes” annons på Blocket! Låt folk komma och hämta!

Grävde ur källaren förra året och hade flertalet kubik på garageuppfarten. På chans la vi ut en annons och det tog inte många timmar innan allt var borta!
När det är gratis så finns det alltid folk som är intresserade!
 
  • Gilla
Donn
  • Laddar…
richardtenggren
Enklast är väl kanske om någon med lastväxlare ställer av ett flak som du lastar utan tidspress?

Jag körd iväg lite betongskrot på typ 15 ton när vi rivit altanen, då lastade han av flaket och vi kunde lasta med en liten lastmaskin. I detta fall väntade han medan vi lastade, men en annan firma erbjöds sig ställa upp ett flak över en helg typ.
 
tommib tommib skrev:
Hur lastar man stenarna då? Jag vet inte om jag är så sugen på att de ska skopas upp med alla risker för att de sticker iväg eller att uppfarten skrapas sönder. Rätt osäker på om någon lastbilschaffis vill stå och vänta en timme medans jag lastar.
du väljer en lastbil med kran så är stenen borta på 20min.
 
  • Haha
El-Löken66
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.