4 362 125 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Målat sista strykningen på hyllplanen som ska sågas upp till smygar i fönstren och påbörjat sockeln till hallgarderoberna i gäststugan, sedan råkade jag väcka sonen med sänksågen när jag skulle såga en bit ur en täcksida för att täcka OSB.n och då var det färdigjobbat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gjorde rent spabadet ordentligt i flera omgångar. Tyvärr ingen efterbild men skönt mtp all smuts som blev efter pipe-cleanern.
Har också börjat måla om i ett rum, var en tapet med färger som inte föll oss i smaken innan. Ska bli lite mer åt det gråa hållet, men den vita väggfärgen fick agera grund..
Logga in
Skapa konto
Har också börjat måla om i ett rum, var en tapet med färger som inte föll oss i smaken innan. Ska bli lite mer åt det gråa hållet, men den vita väggfärgen fick agera grund..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Dyckertpicka, ja, 18 ga dyckert. Sen smal sträng med fogmassa längs alla kanter, utom mot golvet, för att slippa svarta springor. Spackel i dyckerthålen och sist lite färg över spacklet och fogmassan. I och med att jag har samma nyans på väggar och snickerier gör det inget om jag darrar till på handen vid finliret.maah skrev:
Dagens projekt under grabbens sovstund var att få högskåpsstommarna på plats.
Även passbiten mot väggen hann jag med, hyfsad passform trots att jag bara körde med sänksåg och skena, väggen var allt annat än rak, lite akrylfog så blir det perfekt. Imorgon kör jag vidare med takanslutningen.
Även passbiten mot väggen hann jag med, hyfsad passform trots att jag bara körde med sänksåg och skena, väggen var allt annat än rak, lite akrylfog så blir det perfekt. Imorgon kör jag vidare med takanslutningen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Såhär går det när man är amatör och tror på mirakel mål.
Repan kom av attjag drog 1 gång med nageln.
Tog endast 1 timme för mig. Jag som trodde att kakel mot betong sitter som berget.
Hade man vetat detta i början av projektet..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Repan kom av attjag drog 1 gång med nageln.
Logga in
Skapa konto
Tog endast 1 timme för mig. Jag som trodde att kakel mot betong sitter som berget.
Hade man vetat detta i början av projektet..
Skruvar en list i taket 15 mm innanför stommarna. Sågar till en passbit av en täcksida och skruvar en list på insidan i nederkant som jag sedan kan skruva i inifrån skåpsstommarna. Överkanten spikas in i listen med dyckert. Ska köra taklist över sedan så kanten upp mot taket är inte så noga.K Kjell_G skrev:
Tänkte på nåt liknande men det såg trångt ut ovanför skåpet. Vinkelskruvdragare?Hennke85 skrev: