Nästa steg efter detta är att spackla trappan en sista gång för att sedan börja måla den vit.
 
  • Renoveringsfas av en inomhustrappa med spackel på väggar och trappsteg, redo för slutlig spackling och målning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En trappa under renovering med nyligen applicerat spackel på väggar och trappsteg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Orenoverad trappa sett uppifrån med spackelade väggar och en elcentral i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En orenoverad trappa förbered för spackling och målning, med några spacklade fläckar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JPC-CONSULT och 3 till
  • Laddar…
Väggspackel direkt på en trätrappa, tror ni inte det kommer spricka med de rörelser som finns?
 
A ati skrev:
Väggspackel direkt på en trätrappa, tror ni inte det kommer spricka med de rörelser som finns?
har nästintill enbart spacklat igen hål och andra saker som varit ojämna från exempelvis spikar som stuckit ut, så jag tror inte det ska spricka. Vi kommer även att lägga latexfog i hörnen. Men det är absolut något att ha i beaktning, vi får chansa så får vi se hur det blir! Förhoppningsvis klarar kanske färgen att stå emot något också, men trappen var i rätt dålig skick på ytan så jag vet inte vad man hade behövt göra som annat alternativ ☺️
 
fredrikchail fredrikchail skrev:
har nästintill enbart spacklat igen hål och andra saker som varit ojämna från exempelvis spikar som stuckit ut, så jag tror inte det ska spricka. Vi kommer även att lägga latexfog i hörnen. Men det är absolut något att ha i beaktning, vi får chansa så får vi se hur det blir! Förhoppningsvis klarar kanske färgen att stå emot något också, men trappen var i rätt dålig skick på ytan så jag vet inte vad man hade behövt göra som annat alternativ ☺️
Aha ok, då är det nog ingen fara. Kul med så regelbundna uppdateringar! (y)
 
  • Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
A ati skrev:
Aha ok, då är det nog ingen fara. Kul med så regelbundna uppdateringar! (y)
ja vi får hoppas det! Förstår absolut din tanke där kring spackel. Tack så mycket!
 
  • Gilla
Kustvägen
  • Laddar…
Jag skulle valt vita/ljusa plattor. Det kommer få toaletten att kännas större än vad den egentligen är.
 
M minitoy skrev:
Jag skulle valt vita/ljusa plattor. Det kommer få toaletten att kännas större än vad den egentligen är.
tack för ditt svar! Vi tror också det, vad tycker du för storlek på plattor?
 
Funderat på en snygg plastmatta för vägg och golv? Mer yta och inga skarvar på den lilla yta det handlar om. Finns riktiga fina plastmattor av bra kvalitet
 
O Olaf3 skrev:
Funderat på en snygg plastmatta för vägg och golv? Mer yta och inga skarvar på den lilla yta det handlar om. Finns riktiga fina plastmattor av bra kvalitet
Ja, det har du rätt i! Tack för tipset (y)
 
Åsa Lund
Om rummet saknar golvbrunn är det inte våtrum. Så då kan du ha vilket material du vill på golv och vägg. Parkett och sammetstapeter om du tycker att det är praktiskt?
 
  • Gilla
  • Haha
Mrsbook och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Om rummet saknar golvbrunn är det inte våtrum. Så då kan du ha vilket material du vill på golv och vägg. Parkett och sammetstapeter om du tycker att det är praktiskt?
jo det är visserligen sant. Men ska man ha parkett i källare bör man väl ha Platonmatta och ventilerat under. Känns lättare att undvika det organiska.. sen vet jag inte om man måste ha tätskikt på golv nu för tiden? Oavsett golvbrunn
 
Åsa Lund
Första halvan av inlägget fakta.
Andra halvan av inlägget ironi.
Ibland behöver man tänka utanför boxen
 
  • Gilla
lundensaren
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Första halvan av inlägget fakta.
Andra halvan av inlägget ironi.
Ibland behöver man tänka utanför boxen
haha, den var jag inte med på :crysmile: jag tänkte mest ”jaja, alla har olika preferenser.. :crysmile:

gällande golvbrunnen, har jag fattat fel då? Jag behöver inte tätskikt för försäkringen?
 
Redigerat:
Kanske inte så att du behöver typgodlkända tätskikt för försäkringens skull men en vattenläcka i rum utan golvbrunn kan vara värre rent skademässigt. Där skulle jag välja att ha säkert tätt så att den vanligaste formen av läckage (droppläckage) syns och inte sakta går ner i golv eller mot någon vägg bakom toan. En brusten ledning som sprutar för fullt är det svårt att skadeförebygga till 100% med hjälp av tätskikten, men tack och lov är det en ovanlig skadeform inomhus i uppvärmda utrymmen.
 
O Olaf3 skrev:
Kanske inte så att du behöver typgodlkända tätskikt för försäkringens skull men en vattenläcka i rum utan golvbrunn kan vara värre rent skademässigt. Där skulle jag välja att ha säkert tätt så att den vanligaste formen av läckage (droppläckage) syns och inte sakta går ner i golv eller mot någon vägg bakom toan. En brusten ledning som sprutar för fullt är det svårt att skadeförebygga till 100% med hjälp av tätskikten, men tack och lov är det en ovanlig skadeform inomhus i uppvärmda utrymmen.
Tack för svaret! Det är värt att tänka på. Har man dessutom golvvärme så klarar det nog att torka upp om det skulle få för sig att droppa, så att det kanske stannar upp innan man märker något och behöver åtgärda det :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.