P-plats P-plats skrev:
Standarder är bra, alla borde ha en egen... :rofl:
I mitt hus har de använt olika storlekar av Robertson. Här i Sverige är det väl nästan att betrakta som en egen, privat, standard.
 
  • Haha
P-plats
  • Laddar…
Renoverat vardagsrum med nytt innertak och byggmaterial runt omkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nytt innertak i vardagsrum nu också.
Näst på schema är antingen montera kök (om det kommer snart) eller att klä in balken.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Inte så melodramatiskt men...
Tog med en gammal laptop til den nya bostaden och kopplade in strömmen (batteriet är slut).
kopplade en ethernet-sladd mellan datorn och fiberuttaget för TV/Internet i väggen.
Och vips, så var vi ute på nätet! Inga lösenord behövdes, inget knappande alls!
Skall kolla i morgon på farten på anslutningen med http://www.bredbandskollen.se/
Nu kör vi ADSL via koppar och kommer nätt och jämnt upp till 6 Mbit/s (just nu 5,81 Mbit/s).
I nya bostaden skall det vara 100 Mbit/s. Vi får se.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
OestlundJ OestlundJ skrev:
[bild] Nytt innertak i vardagsrum nu också.
Näst på schema är antingen montera kök (om det kommer snart) eller att klä in balken.
Måla med brandskyddsfärg på balkeländet först?
 
Fick upp laddboxen och grävde fram en 1-polis 10A PSA som fick plats i centralen så den blev inkopplad med. Bilen laddas med bara 1-fas så det funkar men alla faser kommer att kopplas in senare och då går det att välja vilken fas som skall lastas. Den hade problem med wi-fin, hittade inga nät, men bytte antennen mot en från en gammal router så gick det galant och jag kunde ställa ner laddströmmen till 10A och stänga av ljusshowen som den har default vid laddning.

Laddbox för elbil installerad på en byggnads vägg bredvid en hängränna och ett ställ med handverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Noramasen och 4 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Måla med brandskyddsfärg på balkeländet först?
jadå, det ska jag göra :) tack för omtanken :D
 
  • Älska
Appendix
  • Laddar…
Lite garagstädning. Fick upp lite från golvet till vägg så man inte snubblar ihjäl sig. Egentligen ska det till tippen men i detta fall vill tjejen spara för ”koj och fågelholksbygge”. Nåja. Har de legat på golvet sen mars kan de ligga på konsolerna till sommaren iaf
Ett rörigt garage med verktyg, cyklar, och träplankor uppförda på konsoler längs väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett organiserat garage med cyklar och trämaterial placerade på konsoler längs väggen för att undvika trassel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Stickan56
Snyggt!
Men till sommaren är det för sent att börja bygga fågelholkar.:D

Stickan
 
richardtenggren
Det såg väldigt smalt ut, är garaget avsett endast för bilar av messerschmitt-typ? ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Immobil och 2 till
  • Laddar…
A
Ser rätt långt ut dock,en topfuel kanske:geek:
 
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
Perfekt dag för att plocka bort två radiatorer!
 
  • Golvyta med öppna spår där två radiatorrör framträder, omgivna av isoleringsmaterial och träbjälkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rivningsområde med synlig vattenledning och borttagna radiatorer mot tapetserad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Violina och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Det såg väldigt smalt ut, är garaget avsett endast för bilar av messerschmitt-typ? ;)
handlar ju bara om tillräckligt hög hastighet för att få in bilen :)

det är stulet ca 1m i bredd till ett arbetsrum på andra sidan väggen så enbart trapdrivna fordon och massa mög som går in. Men inte ens i organialsize hade jag fått för mig att försöka få in bilen. Men antar att Volvo pv eller vad man körde 1959 var lite nättare än dagens

Tillägg: hopplösa föremål att få plats med: kap/ger (jag erkänner, den är varken i vardags eller sovrummet utan förvisad hit ut), grovdammsugare, mossrivare och den där jordfräsen som funkade perfa när jag hämtade men hos säljaren men vägrat starta sen dess. Tar mkt golvyta...
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Nyinstallerat vinylklickgolv i en öppen garderob med verktyg och golvmaterial i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hittade vinylklickgolv på Bauhaus till 70% rabatt och la in i garderoben. Köpte tillräckligt med golv för att lägga nytt även i hallen men det får vänta till nästa år.
Nyinstallerat vinylklickgolv i en garderob, verktyg och rester ligger på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det får duga. Ska försöka fira nyår också. Gott Nytt 2021!
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Lekt murare igen jag...
Och finputsen är på sin plats med nya erfarenheter. Och jag kan nog säga att det kanske är enklare att utgå från ett slätt och rakt underlag, eller vad säger proffsen. Hur som helst så runda hörn är inget jag kommer att ge mig på igen med slätputs.
Men först innan dagens jobb. En liten krgrfmpgh som det får heta i brist på annat uttryck för fuskspis.
Bild på pågående DIY byggprojekt med murstenar, plywoodark och en valvbåge i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En valvbåge senare med lite plyfa och annat jox som stomme.
Pågående arbete med murad valvbåge och slätputsning på ojämn yta i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och det var dags för trappformation.
Obehandlad valvbåge med plywood och puts på en vägg under renovering, omgiven av byggverktyg och skyddshandskar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och gårdagen slätade jag över lite puts på stocken.
Renoveringsprojekt med nyputsad vägg och halvfärdig trappa, tillsammans med byggmaterial och skyddsplast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och med det över till dagens syssla som också innebar slätputsning fast på sidan som inte syns. Och samtidigt så passade jag på att jämna ut trappen som kommer att till slut få ett annat uttryck....
Tur att man hann med så det inte krockade med att skåla in nya året.
Nyputsad spis med valvbåge och trappsteg i ett renoverat rum med synliga takbjälkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och med det får det vara klart för i år med husfixeri. Gott Nytt År på er. Skål Tamejfan!
 
  • Delvis slätputsad vägg och trappa med synlig stock och brädfodring i ett renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En delvis putsad vägg med grovt arbete i förgrunden, inklusive osläta ytor och en plywoodformad valvbåge.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Luddis_1 och 8 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Fick upp laddboxen och grävde fram en 1-polis 10A PSA
Hur många poliser tycker du att det behövs?

Ursäkta trams :oops:
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.