K Kane skrev:
Jorå, nytt pris bara!
[länk]
De paket som kommer från större siter och märks om I Sverige blir ju dessutom inte många kronor dyrare heller.

Annars brukar jag sambeställa elektronik med kompisar från en butik på eBay, delad frakt och tull till en beställning som då hamnar på ett par tusen gör att man hamnar väldigt lågt i pris.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Mitt sista paket från Amazon har jag gett upp om. Försöker avbryta beställningen, men företaget svarar inte på detta heller (de svarar inte på när jag kommer att få paketet).

Imorgon blir det eskalering till Amazon.
Fick direkt svar av Amazon efter eskaleringen, full återbetalning direkt. :cool:
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Namnen på saker är ju fortfarande konstiga, men servicen är det inget fel på. Jag gjorde en beställning av lite blandad kompott där allt såldes av Amazon. Delades upp i flera leveranser och skulle levereras på fredag, men den första kom igår med UPS-leverans till dörren. Ihoptejpat lite mosat paket. Visade sig att en rätt stor grej slagit hål på kartongen och smitit någonstans på vägen. Ringde dem och de skickade en ny som de lovade skulle komma på fredag trots att jag sa att det inte är någon stress alls. Den verkar komma idag istället. De skickar dock om den med DHL. Och en del andra saker i beställningar skickas med Postnord... så för att summera är det sjukt snabbt, löjligt bra service vid strul, men möjligtvis lite småjobbigt iom olika transportbolag och flera paket att hämta. Möjlig nackdel för en del kan vara att kundservice inte pratar Svenska utan Engelska.
 
I dag fick jag leverans av ett Lithiumjonbatteri i brevlådan (med UPS). Ett äkta 14,4 volts kina-noname-pirat-batteri. Skickat från Kina till Amazon i Tyskland som sedan labelade om och skickade det till mig utan tull, moms eller frakt.

Visst tog det en månad, men det kom. Samma tyska Amazon som nu faktiskt skickade det, vägrar fortfarande skicka Lithiumbatterier till Sverige. Intressant.
 
Hep Hep skrev:
I dag fick jag leverans av ett Lithiumjonbatteri i brevlådan (med UPS). Ett äkta 14,4 volts kina-noname-pirat-batteri. Skickat från Kina till Amazon i Tyskland som sedan labelade om och skickade det till mig utan tull, moms eller frakt.

Visst tog det en månad, men det kom. Samma tyska Amazon som nu faktiskt skickade det, vägrar fortfarande skicka Lithiumbatterier till Sverige. Intressant.
Stämde lev tiden någorlunda med info ang tid på beställningssidan? Och stod det ”bara” att det skickas från 3e part i kina?
 
Tror det stod två, tre veckors leveranstid och det tog fem. Det var väldigt otydligt var det skulle komma ifrån, men säljaren var kinesisk och det gick att se vilken väg det tog i spårningen.

Jag handlar hellre från tyskarna direkt, då det är tydligare och bättre info, men nu ville jag se om det gick att komma runt deras skumma policys kring LQ farligt gods.
 
  • Gilla
putte22
  • Laddar…
Har efter några år av Amazonshoppande från Tyskland kastat mig handlöst ut och lagt en beställning från Amazon.se.
So far so good, återstår att se när grejerna levererats.
 
Jag fick min ljussensor häromdan. Svinbillig att klicka in och helt vansinnigt dyr efter att ha betalat en ocker-avgift till PostNord, samt tull till farbror staten. Minst sagt generande att jag gick på den niten, trodde faktiskt att alla varor skickades från Amazons egna lager. :oops:
 
Strip Strip skrev:
Jag fick min ljussensor häromdan. Svinbillig att klicka in och helt vansinnigt dyr efter att ha betalat en ocker-avgift till PostNord, samt tull till farbror staten. Minst sagt generande att jag gick på den niten, trodde faktiskt att alla varor skickades från Amazons egna lager. :oops:
Amazon garanterar kostnaderna, det är bara att göra ett klagomål och kräva tillbaka pengarna från säljaren. Kostnaden för tull ingår i priset.

Detta är hela poängen med Amazon.se....
 
  • Gilla
Stibbadrill och 4 till
  • Laddar…
Strip Strip skrev:
Jag fick min ljussensor häromdan. Svinbillig att klicka in och helt vansinnigt dyr efter att ha betalat en ocker-avgift till PostNord, samt tull till farbror staten. Minst sagt generande att jag gick på den niten, trodde faktiskt att alla varor skickades från Amazons egna lager. :oops:
Det står tydligt precis under köp knappen

Fraktas från och säljs av Amazon.
Fraktas från och säljs av XXXXX.

Sista alternativet är säljs av XXX och fraktas av amazon.


Så länge det skickas från amazon tyskland eller sverige så ska du klara dig från tull och moms
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
T toolman77 skrev:
Det står tydligt precis under köp knappen

Fraktas från och säljs av Amazon.
Fraktas från och säljs av XXXXX.

Sista alternativet är säljs av XXX och fraktas av amazon.


Så länge det skickas från amazon tyskland eller sverige så ska du klara dig från tull och moms
Det gäller alla varor på Amazon, det har redan diskuterats tidigare i tråden:
- https://www.byggahus.se/forum/threa...agit-upp-portarna.394398/page-26#post-3960158
 
  • Gilla
toolman77
  • Laddar…
Beställde på onsdagen, finns att hämta nu.
Känns lovande, men man ska väl inte ropa hej innan man hämtat och öppnat paketet. :oops:;)
 
Gjorde en beställning på summa 360 kr för 20 liter flytande tvål.
Det blir 11 paket totalt som de har skickat! :crysmile:
Vi har en "mjölkpall" ute för de som lämnar paket, annars vore det lite jobbigt.
Två gånger har UPS varit här med lastbil med en 1 liter tvål i varje paket. Resten har kommit under ett par veckor med Posten Lantbrevbäring efter att ha varit inne på ICA och vilat ett par dagar. (y)
Fattas fortfarande 2-3 liter men de ska vara på väg, vi får kolla upp lite bättre efter allt anlänt att det står 20 liter i hyllan. Kan bli 12 paket eftersom det sista inte är skickat och det ska vara 2 liter, kan alltså bli uppdelat i två.

Annars fungerar Amazon toppen men det kan ju knappast vara lönsamt att dela upp i sådana mängder med paket.
Skärmbild av en diskussionstråd om leverans av flytande tvål uppdelad i flera paket.
 
  • Haha
  • Wow
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.