H
Jag hade stora problem med min första K521 men fick den snabbt utbytt till en ny. Den nya har funkat felfritt i de två åren som den snart har har suttit uppe.

Precis som Vanderman skriver så måste man tända/aktivera den först innan man kan knappa in något.
 
É
Går det att lista ut vilket användarnamn man har på SPCconnect? Det verkar inte vara min mail som jag återställer lösenordet med. Vid återställning står bara mitt för och efternamn. Ingen ledtråd på användarnamn där heller alltså.
Länge sen jag va inne.
 
É
Och just som jag mailade dem samma fråga så kom jag på! Är ju känsligt med stora och små bokstäver i användarnamnet med. Lite ovanligt. Så var det jag trodde ändå.
 
V Vanderman skrev:
Det är viktigt att tänka på att "tända" manöverpanelen innan man trycker den första kodsiffran.
Ha för vana att sätta dit tre-fyra fingrar på hela panelen innan du börjar trycka koden - detta för att "tända" den. Då funkar den mycket bättre jag lovar.
Det gör jag alltid men det gör inte alltid någon nytta. Det är främst en viss del av knappsatsen som brukar strula. För att inte bli stående med ett system som emellanåt inte går att larma av så har koden har fått anpassas efter det.
 
G gunric skrev:
Det är främst en viss del av knappsatsen som brukar strula. För att inte bli stående med ett system som emellanåt inte går att larma av så har koden har fått anpassas efter det.
Det är samma med min. Ibland hjälper det att slicka på fingret först. Något som verkar hjälpa bättre är dock att inte "trycka" på siffrorna utan låta fingertoppen "glida" lite, ungefär som man skulle stryka ett snett streck över dem.
 
J Joonazz skrev:
Någon som vet varför mina IR givare loggar dubbelt? Nu testade jag att gå förbi en och sedan gå därifrån direkt. Borde det inte bara bli en Öppen sedan en Stängd? Det är en sånhär IR: [länk]


03/11/2020 20:49:08 STÄNGD 4.6K
03/11/2020 20:49:05 Öppen 9.2K
03/11/2020 20:49:04 STÄNGD 4.6K
03/11/2020 20:49:01 Öppen 9.2K
Tycker det ser helt normalt ut. Trådade PIRs kan återtriggas efter ca 3 sekunder, så är du kvar inom "synfältet" efter den tiden så kan det bli en ny registrering.
 
gol gol skrev:
Tycker det ser helt normalt ut. Trådade PIRs kan återtriggas efter ca 3 sekunder, så är du kvar inom "synfältet" efter den tiden så kan det bli en ny registrering.
Tack, det verkar faktiskt varit så enkelt.. o jag är snabb loggas bara 1 gång.
 
Hej,
Försöker få ett helt nytt larm att få kontakt med spc connect men lyckas inte.
Kan logga in i larmet via LAN iaf men lyckat inte få ATS till status "ok". Min känsla är att det har med dns att göra. Provat sätta dns samma som gatewayen 192.168.6.1, och även provat 8.8.8.8. Någon som har tips på hur jag går vidare?

ATP Log: ATS 1: ATP 1 Primary ATP 1

02/12/20 09:13:39: TCP connection closed
02/12/20 09:13:39: Manual testcall transmission attempt failure
02/12/20 09:13:33: TCP connection OK
02/12/20 09:13:32: TCP connection closed
02/12/20 09:13:32: Manual testcall transmission attempt failure
02/12/20 09:13:28: TCP connection OK
02/12/20 09:13:27: TCP connection closed

02/12/20 09:13:27: Poll transmission attempt failure

02/12/20 09:13:23: TCP connection OK
02/12/20 09:13:22: TCP connection closed
02/12/20 09:13:22: Manual testcall transmission attempt failure


ATS Status Initializing The Status of the ATS

1 Primary ATP
Status: Fault -

spc 4300 ver 3.85
 
RilleRock
J JSNIP skrev:
Hej,
Försöker få ett helt nytt larm att få kontakt med spc connect men lyckas inte.
Kan logga in i larmet via LAN iaf men lyckat inte få ATS till status "ok". Min känsla är att det har med dns att göra. Provat sätta dns samma som gatewayen 192.168.6.1, och även provat 8.8.8.8. Någon som har tips på hur jag går vidare?

ATP Log: ATS 1: ATP 1 Primary ATP 1

02/12/20 09:13:39: TCP connection closed
02/12/20 09:13:39: Manual testcall transmission attempt failure
02/12/20 09:13:33: TCP connection OK
02/12/20 09:13:32: TCP connection closed
02/12/20 09:13:32: Manual testcall transmission attempt failure
02/12/20 09:13:28: TCP connection OK
02/12/20 09:13:27: TCP connection closed

02/12/20 09:13:27: Poll transmission attempt failure

02/12/20 09:13:23: TCP connection OK
02/12/20 09:13:22: TCP connection closed
02/12/20 09:13:22: Manual testcall transmission attempt failure


ATS Status Initializing The Status of the ATS

1 Primary ATP
Status: Fault -

spc 4300 ver 3.85
Enligt ATP-loggen når du ut så hade jag testat återställa krypteringsnyckeln på spcconnect.
 
Nu på morgonen, när jag stod och väntade på min långsamma dotter, så stod jag och testade olika Rfid brickor på map:en. Dömm av min förvåning när larmet kicka igång och min äldsta dotter, som hade sovmorgon, hoppade upp.

I appen kunde jag tysta larmet men jag kan inte återställa. MAP:en är låst och i appen hittar jag inte hur jag gör. Hur återställer jag detta?

Skärmdump av en säkerhetsapp med en aktiverad larmnotis för "K521 (Ytterdörr) Kod försök XBUS".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
RilleRock RilleRock skrev:
Enligt ATP-loggen når du ut så hade jag testat återställa krypteringsnyckeln på spcconnect.
Hmm, hur och var gör jag det i spcconnect när jag inte någonsin gång lyckats koppla in den centralen till SPCConnect?
Spcconnect säger att "det går inte att lägga till central när centralen är offline."
 
M Mr L skrev:
Nu på morgonen, när jag stod och väntade på min långsamma dotter, så stod jag och testade olika Rfid brickor på map:en. Dömm av min förvåning när larmet kicka igång och min äldsta dotter, som hade sovmorgon, hoppade upp.

I appen kunde jag tysta larmet men jag kan inte återställa. MAP:en är låst och i appen hittar jag inte hur jag gör. Hur återställer jag detta?

[bild]
Troligtvis saknar du rättigheter för återställning. Enklast är att logga in i Webbgränssnittet som Engineer för att få fulla rättigheter. (Borde även gå i MAP:en om du har PIN-koden till installatörs-kontot)
 
Jag får testa via datorn. Map:en är mörk och jag kan inte mata in något. Precis som om den är låst.
 
M Mr L skrev:
Jag får testa via datorn. Map:en är mörk och jag kan inte mata in något. Precis som om den är låst.
Har faktiskt aldrig sett den effekten tidigare. Men har nu testat på mitt demosystem och mycket riktigt så låser sig MAP:en efter ett antal feltryckningar. Men så snart jag kommit in i webbgränssnittet så låste MAP:en upp sig igen. :surprised:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.