271 341 läst · 1 333 svar
271k läst
1,3k svar
Renovera suterränghus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppstädat i huset, även källaren är något sanera. Burit hem plywood å gips för innerväggarna.
Logga in
Skapa konto
Isolerat uteluften och börjat bygga igen ventschaktet där skorstenen en gång gick!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Med reservation för eventuella läckage skulle jag vilja säga,
-Inte alls så svårt!
Logga in
Skapa konto
Värmefördelaren är mer eller mindre färdigkopplad, nu väntar jag bara på Röris som ska hjälpa mig att provtrycka det före det är dax för att fylla på och köra igång golvvärmen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har även fått upp en del skivor på väggarna.
Logga in
Skapa konto
Tar ett städpass i garaget så jag kan få in mer av det grejer som inte ska vara inne i huset längre..
Logga in
Skapa konto
Tyvärr besvärligt då elektrikern i fråga inte ids dra elen till garaget så jag får jobba i mörkret!
Idag körde vi igång golvvärmen. Lite snopet med provtryckningen tidigare i veckan bara. Uppenbarligen ska man smörja med nån pasta innan man drar åt kopplingarna och det gjorde inte jag och därför läckte hela centralen som ett såll när han provtryckte den.
För övrigt hade jag vänt pumpen upp och ner så fast vi fyllde hela anläggningen mha vattenslang och spolade ut luften så fick vi in ny luft när pumpen lossade och vändes rätt väg.
Som avslutning så blev ingenting varmt då framledningstrycket var för lågt ifrån fjärrvärmecentralen på grund av ett igen satt filter.
Bortsett från detta så är allt i ordning och golven börjar att bli varma och goa!
Logga in
Skapa konto
För övrigt hade jag vänt pumpen upp och ner så fast vi fyllde hela anläggningen mha vattenslang och spolade ut luften så fick vi in ny luft när pumpen lossade och vändes rätt väg.
Som avslutning så blev ingenting varmt då framledningstrycket var för lågt ifrån fjärrvärmecentralen på grund av ett igen satt filter.
Bortsett från detta så är allt i ordning och golven börjar att bli varma och goa!