Handyman 1 skrev:
Minns toapapper!! :)
Jag tänker mer;
Minns O’boy.
När O’boymaskinen gick sönder för något år sedan lades det upp annonser på O’boypaket för fantasisummor. Tusentals kronor.
Känns som att detta är lite detsamma.

Skärmdump av annonser för oöppnade O'boypaket och burkar med höga priser noterade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Lime113 och 4 till
  • Laddar…
K knipo skrev:
När O’boymaskinen gick sönder för något år sedan lades det upp annonser på O’boypaket för fantasisummor.
Jag säger som Peps, Oh boy! :surprised:

K knipo skrev:
Jag tänker mer;
Minns O’boy.
När O’boymaskinen gick sönder för något år sedan lades det upp annonser på O’boypaket för fantasisummor. Tusentals kronor.

[bild]
OT: var köper man oboy i låda/förpackning och inte bara refill?... Jag vet inte vad man ska göra när röda lockets gångjärn pajar... Eller är det det man har 3D-skrivare till?...

P
Efter en sökning på lidl på tradera så blev man bara mer förvirrad! :crysmile::crysmile:

• Gilla
  • Haha
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
A
K knipo skrev:
Jag tänker mer;
Minns O’boy.

[bild]
Priserna varkar ha sjunkit nu,iof tomma burkar denna gång:D
https://www.tradera.com/search?q=Oboy

Jag kände på Lidl-skorna i går (behövde ju inte ens tänka tanken på om man var intresserad eftersom de bara fanns i barnstorlekar) och... antingen är de ultra hightech eller också rätt kassa, för vikten var otroligt låg.

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Jag blir inte förvånad över att folk lägger upp dessa saker till kraftiga överpriser. Det jag blir förvånad över är de som lägger bud som på skärmdumpen nedan
Skärmdump av Tradera-sökresultat visar Lidl sneakers till höga priser med bud, röd cirkel markerar budet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
N nissenhj skrev:
Jag blir inte förvånad över att folk lägger upp dessa saker till kraftiga överpriser. Det jag blir förvånad över är de som lägger bud som på skärmdumpen nedan
[bild]
Jag tänker alltid när jag ser sådana här situationer, att det måste vara en bulvan.
En sambo som lagt bud eller nåt för att trissa upp intresset.

Varför skulle nån lägga ett bud på 2000 när det finns så många andra ute till lägre pris?

Redigerat:
  • Gilla
Luddis_1 och 7 till
  • Laddar…
Horgmo HasselPatrik skrev:
Varför skulle nån lägga ett bud på 2000 när det finns så många andra ute till lägre pris?
Kanske någon som missförstått begreppet "man får vad man betalar för"? :surprised:

• Haha
nissenhj och 3 till
  • Laddar…
Horgmo HasselPatrik skrev:
Jag tänker alltid när jag ser sådana här situationer, att det måste vara en bulvan.
En sambo som lagt bud eller nåt för att trissa upp intresset.

Ja, speciellt när det är andra som annonserar fri frakt....

Alfredo Alfredo skrev:
Kanske någon som missförstått begreppet "man får vad man betalar för"? :surprised:
om man ska använda skorna till selifies på Instagram så blir det betydligt fler likes med ett par skor för 2000 än 199... därför är det mycket bättre att betala mer... :cool:
det känns ändå som ett bättre köp enl mig än porslinskatt nummer 57.. om man samlar på det, men som tur är så är smaken som baken.

Idag var jag förbi Linköpingsbutiken och såg att det fanns en del skor/sneakers kvar (dock verkar de vara i mindre storlekar).

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Fast storleken verkar ju inte ha någon betydelse :) Folk verkar ju köpa dom som samlarobjekt och då lär dom ju inte användas ändå..

I Tyskland så har en del blivit som tokiga i kläder från Lidl, inte det som säljs i butiken utan personalens kläder.

• Haha
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.