163 356 läst · 726 svar
163k läst
726 svar
Renovering: Bönehus till bostad
Men vad i hela... Det kan kanske stämma det här!M Maxitupla skrev:
Pinsamt mycket man vet om sin kyrka
Idag sålde jag lite saker till en dam som sa "det är himla fint hus ni har där borta"
Och jag svarade "tycker du! Men vad synd att vi inte möttes upp där då. Så kunde du få se"
Varpå hon svarade glatt "nej det behövs inte, jag var imorse och tittade. Ni saknade ytterdörr så jag traskade in bara"
Och jag svarade "tycker du! Men vad synd att vi inte möttes upp där då. Så kunde du få se"
Varpå hon svarade glatt "nej det behövs inte, jag var imorse och tittade. Ni saknade ytterdörr så jag traskade in bara"
Sonck var ju prästson från Finström så det är inte helt omöjligt att han ritade bönehuset. Det finns kanske uppgifter i församlingens arkiv och historiker. Under tiden så passa på och jämför huset med ÅSS paviljongen och Doktorsvillan och se om det finns likheter.Hiréns skrev:
Men vad säger du! Vad kul! Måste gräva mer i dettaM Maxitupla skrev:
Vår kära ö i ett nötskal!Hiréns skrev:
Jag tror du har nämnt att ni bor i Guds by redanHiréns skrev:
Är den där Uffe på Berget bra?
Landet......Hiréns skrev:
Har äntligen byggt en trappa i hallen. Kanske borde gjorts genast i januari, för jävlar var vi slitit på benmusklerna när vi lyft allt virke över kanten.
Den har förvaring också! Tänker skor..
Byggt av återbrukat virke från förra ägaren.
Sedan har jag ritat en skiss över en barhylla till köket och gubben har svetsat.
Sjukt bra!
Den har förvaring också! Tänker skor..
Byggt av återbrukat virke från förra ägaren.
Sedan har jag ritat en skiss över en barhylla till köket och gubben har svetsat.
Sjukt bra!