Du kan ju dra rektangulära kanaler för FTX så får dom plats i taket utan ytterligare sänkning. 235 är ju helt okej
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
D
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Du kan ju dra rektangulära kanaler för FTX så får dom plats i taket utan ytterligare sänkning. 235 är ju helt okej
Jag funderade på det förut. hade varit väldigt trevligt att få in allt på 10-15 cm.
 
D
Senaste veckorna har vi jobbat med köket. Hämtade detta kök i vasastan i sthlm via blocket för 15 000:- inklusive vitvaror. Blir mycket meck med begagnat. Har fått göra ett bänkskåp från ett högskåp och delat upp ett överskåp i 2. Kommer även behöva skarva bänkskivorna på två ställen. Men det var fina stenskivor, så vi gör hellre så än köper nya. Även hallen på baksidan inkluderad i detta projekt.
Renoveringsarbete i en kök med begagnade vita skåp och stenskivor, verktyg utspridda på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett halvfärdigt köksrenoveringsprojekt med begagnade vita köksskåp och stenskivor, verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt av kök med ett omgjort högskåp och verktyg synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 20 till
  • Laddar…
Härligt att prioritera begagnat!
 
  • Gilla
claym
  • Laddar…
Fint kök å bra pris!

Är gamla häktescellern i källaren dom med galler för fönster? :)
 
D
A Andy78 skrev:
Fint kök å bra pris!

Är gamla häktescellern i källaren dom med galler för fönster? :)
Japp, det fanns 3 stycken celler ursprungligen. Nu finns det en kvar i "originalskick" med matlucka, dörr med kikhål etc., och mellan de andra två, är väggen riven och ett av gallrena utbytt mot glasblock. Så två fönster med galler kvar :) Rätt sugen på att återställa det tredje med :p

Blir bastu/spa där nere sen när vi kommer så långt....
 
D
Ett tips som var svårfunnet för den som behöver kapa stenbänkskivor själv: cirkelsåg med diamantkapskiva. För min batteridrivna cirkelsåg behövdes en distansring från 22,23 mm till 20 mm på centrumhålet i skivan. Körde med en 125mm skiva och tog 5 mm i första snittet, sen 7 mm per snitt. Skivan kostade 79 kr!

Kommer fasa av skivorna och foga med transparent silikon.

Stenbänkskiva fäst i skruvtving på arbetsbänk bredvid en batteridriven cirkelsåg med diamantkapskiva på kvällstid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Batteridriven Bosch cirkelsåg med monterad diamantkapskiva redo för att kapa stenbänkskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Granitbänkskiva i kök med vita luckor och skåp, kakelplattor på väggen och några leksaker på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Luddis_1 och 6 till
  • Laddar…
D
Datorbildskärm som visar en 3D-modell av ett kök med vitrinskåp och en stor fläkthuv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kök med vit skåpinredning, kakelvägg och stor fläkt med synlig klumpig låda ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lådan över fläkten ser klumpig och oproportionerlig ut. Någon som har förslag på vad man kan göra istället?

Begagnat kök som sagt, så jag måste förhålla mig till befintlig höjd.

Fläktrören går till mitten, d.v.s. till fläkten.

Tips mottages!!!
 
D danpih skrev:
[bild]
[bild]

Lådan över fläkten ser klumpig och oproportionerlig ut. Någon som har förslag på vad man kan göra istället?

Begagnat kök som sagt, så jag måste förhålla mig till befintlig höjd.

Fläktrören går till mitten, d.v.s. till fläkten.

Tips mottages!!!
Jag tycker din skiss ser bra ut (y)
 
  • Gilla
Kaninjan
  • Laddar…
D
Utrymme ovanför vita köksskåp med korslagda trädekor det ena hållet 35 cm djupt och det andra 15 cm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kök med ljusa skåp, diskho och vitvaror, 35 cm utrymme över skåpen med förvaringskorgar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vinträ med vinflaskor ovanför glas som hänger under ett köksskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kollat lite på att bygga något annat istället för att bygga in. Det är 35 cm och 15 cm djupt ovanför överskåpen och ungefär halva utrymmet är 15 och halva 35.

Kanske kan det se bättre ut att flytta in det ytterligare 5 cm? Eller sätta pärlspont?

Alla idéer välkomna!
 
D
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag tycker din skiss ser bra ut (y)
Problemet är att måtten är lite annorlunda i verkligheten. tror att jag skulle kunna få in lådan lite, och även få upp den lite. Men till exempel är fläkten av annan modell, och andra mått, då jag inte fokuserade på vitvarorna när jag ritade, utan skåpen...
 
Du skulle kunna höja skåpen 10cm eller vad du nu får plats med, med tanke på rören.
Sedan om du klär in taket med taklist så låter du den gå framför "låda" så tar även den bort en liten bit.
 
D danpih skrev:
Problemet är att måtten är lite annorlunda i verkligheten. tror att jag skulle kunna få in lådan lite, och även få upp den lite. Men till exempel är fläkten av annan modell, och andra mått, då jag inte fokuserade på vitvarorna när jag ritade, utan skåpen...
Men en rostfri fyrkantig kåpa över röret och motorn blir väll bra? Även om den blir lite tjockare än vad du ritat?
 
D
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Du skulle kunna höja skåpen 10cm eller vad du nu får plats med, med tanke på rören.
Sedan om du klär in taket med taklist så låter du den gå framför "låda" så tar även den bort en liten bit.
Höja skåpen är inte superaktuellt, då kaklet är satt. Men du har en bra poäng i att taklisten förändrar utseendet en hel del. Testat hålla upp taklisten och det ser betydligt bättre ut.
 
  • Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
D
Ramnemark Ramnemark skrev:
Men en rostfri fyrkantig kåpa över röret och motorn blir väll bra? Även om den blir lite tjockare än vad du ritat?
Jag är väl inte helt missnöjd, men det stör mig lite att det ser så klumpigt ut. Får se vad min hustru säger när hon vaknar :) Jag är inte den petiga av oss, och om hon tycker det ser bra ut, så får det va :)

Kan va som du säger att när kåpan kommer upp och även taklisten, så ser det kanske lite mindre avigt ut.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.