482 524 läst · 2 312 svar
483k läst
2,3k svar
Stigens verkstadstråd!
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
.Frustrator skrev:
Stämmer nog. Kan förstå din ”frustration”. Men för oss i nedförbacken är det en ynnest att få rå om dom ibland. Då sätter vi inte samma gränser som när vi var föräldrar. Ålder ger visdom och insikt om vad som är viktigt med livet! ”Kärlek”!
Dag
Glass och godsaker är inte kärlek, om barnen har en tendens att lägga på sig, och i sin tur bli mobbade i skolan.stigen skrev:
Jag var överviktig som barn, mina barn tenderar ha ärvt mina gener, och jag lovar här och nu att aldrig skämma bort ev. barnbarn med godsaker.
Upplevelser däremot!
Det är bättre om du kan få med skolan på att få bort mobbningen istället för att tvinga dina barn att bli smala.FredrikR skrev:
Alla har rätt att se ut hur som helst utan att bli mobbade.
Förvisso är det inte bra att vara jätte kraftig men det brukar rätta till sig i tonåren.
Och dina eventuella barnbarn kommer troligen bli mobbade för att dom inte får godsaker av dig.
Många kloka ord här!M Micro skrev:Det är bättre om du kan få med skolan på att få bort mobbningen istället för att tvinga dina barn att bli smala.
Alla har rätt att se ut hur som helst utan att bli mobbade.
Förvisso är det inte bra att vara jätte kraftig men det brukar rätta till sig i tonåren.
Och dina eventuella barnbarn kommer troligen bli mobbade för att dom inte får godsaker av dig.
Skolan, hoppas jag är med på tåget, mobbing är inte ok, men det gäller att efterleva det också.
Och som du säger kan det mycket väl "ordna" till sig, själv slet jag ut några årgångar av Nike Pegasus och fick rätsida på det.
I grund och botten önskar jag alla barn slipper mobbing under sin uppväxt, oavsett vad den ev. skulle bero på.
Som tex. övervikt, och/eller utländskt efternamn - vissa har inget, vissa får en slev av båda.
Jag menar inte att Dag inte bryr sig om sina barnbarn eller att framstå som en bitterk_k.
Jag ser hur mina barn växer lätt fast vid skärmarna, det leks inte som förr mm
Nog om detta, nu ser vi fram emot lite kluriga lösningar från Dag
Jag ser hur mina barn växer lätt fast vid skärmarna, det leks inte som förr mm
Nog om detta, nu ser vi fram emot lite kluriga lösningar från Dag
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
FredrikR skrev:
Hej!
En verkstadstråd kan rymma många olika ämnen. Jag känner absolut inte att FredrikR på något sätt kritiserar mig. Han uttrycker bara en personlig åsikt utefter egna erfarenheter. Det tycker jag är positivt! Efter ett helt arbetsliv i skolan kan jag tyvärr bara hålla med om att mobbing oftast in hanteras på bästa sätt inom skolan. Oftast är det ett ledningsproblem/vuxenproblem och avsaknaden/rädslan av att använda SF= sunt förnuft! Jag har alltid löst dessa problem med SF oavsett vad skolledningen har tyckt. Min erfarenhet är att inblandade parter har uppskattat en rak ärlig dialog där den drabbades situation snabbt åtgärdas. Mitt budskap till föräldrar har alltid varit att när jag ringer, då kommer man. Inte om en vecka, inte nästa dag utan inom en timme. Har det inte fungerat så har det blivit hembesök på kvällen. Man skall smida medans järnet är varmt! Arbetsmiljön i klassen blir klart bättre när vi vuxna vågar vara vuxna och axla vårt ansvar för alla barn.
Det var mycket på en gång men sådan är jag.
PS. Utvärderingen av Rali-systemet får vänta då barnbarnen vill stanna lite till och ”äta Spökglass”!
Dag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Snyggt, vad är det för "väska" som du har utgått ifrån?stigen skrev:
Tack!R roli skrev:
Det är originalväskan som hyvlarna kom i. Där hade man skurit ut för dom 5 som var i paketet jag köpte men jag har sålt den ena lilla dubblett Bullnose hyveln och i stället skaffat en en bred 40mm liten justerhyvel samtidigt som jag beställde nya stål från tillverkaren.
Jag skall försöka köra lite tester med dom olika hyvlarna på olika träslag under veckan. Hoppas bli klar med utvärderingen till nästa helg.
Dag