163 457 läst · 726 svar
163k läst
726 svar
Renovering: Bönehus till bostad
Verktygstokig
· Halland
· 7 563 inlägg
Nädå, vi har elgiganten här så dom matchar svenska elgigantens priser. Men Kyl och frysen rutinerade oss. Den tog elgiganten också in men lite på special eftersom den är en Gorenje, som är deras leverantör, men egentligen inte finns i deras sortimentAppendix skrev:
Elgiganten är itne alltid billiga men jag har alltid fått bra service av dem. När jag skulle köpa min stora sidebyside kylfrys så ville ingen annan bära in den. Men elgiganten var väldigt mycket "you pay, we fix". Så det kom en extremt stor och stark kille med en väldigt tunn medhjälpare som på egen hand fixade in allt. Jag och medhjälparen var mest i vägenHiréns skrev:
Kul med EN sak som är vettigt prissatt iaf.... Jag brukar tänka att jag ska ju bo här länge så det är ju lika bra köpa saker man gillar....
Jodå, superbra service, alltid! Även här. Vi var dumma nog och valde bort installation eftersom vi ändå inte har el i huset än. Så vi bar igår kväll, i mörker och spöregn, in vårt 140 kilos kylskåp vadandes genom 1,2 meter lönnlöv och med en kartong som för varje sekund föll sönder mer och mer av regnet.Appendix skrev:Elgiganten är itne alltid billiga men jag har alltid fått bra service av dem. När jag skulle köpa min stora sidebyside kylfrys så ville ingen annan bära in den. Men elgiganten var väldigt mycket "you pay, we fix". Så det kom en extremt stor och stark kille med en väldigt tunn medhjälpare som på egen hand fixade in allt. Jag och medhjälparen var mest i vägen
Kul med EN sak som är vettigt prissatt iaf.... Jag brukar tänka att jag ska ju bo här länge så det är ju lika bra köpa saker man gillar....
Bara jag och gubben och våra biceps.
Vi kommer aldrig igen köpa ett kylskåp utan installation.
Meeen efter det var det ugnen som skulle in och den kunde vi ju bära på ett lillfinger medan den andra titta på
"kan själv"Hiréns skrev:Jodå, superbra service, alltid! Även här. Vi var dumma nog och valde bort installation eftersom vi ändå inte har el i huset än. Så vi bar igår kväll, i mörker och spöregn, in vårt 140 kilos kylskåp vadandes genom 1,2 meter lönnlöv och med en kartong som för varje sekund föll sönder mer och mer av regnet.
Meeen efter det var det ugnen som skulle in och den kunde vi ju bära på ett lillfinger medan den andra titta på
Vissa saker behöver man dock bara bevisa för sig själv en gång. Sen inser man att det är skönt att man kan ge folk pengar för att man ska slippa.
Vi beställde säng här nu som ska komma i nov v46.Hiréns skrev:Jodå, superbra service, alltid! Även här. Vi var dumma nog och valde bort installation eftersom vi ändå inte har el i huset än. Så vi bar igår kväll, i mörker och spöregn, in vårt 140 kilos kylskåp vadandes genom 1,2 meter lönnlöv och med en kartong som för varje sekund föll sönder mer och mer av regnet.
Tyvärr så pågrund av covid så kunde dom inte hjälpa till att bära in.
Och jag har längtat att slippa släpa på en säng upp för trappen men blir att göra de ändå sen ^^