T tysslinge skrev:
Har ett ca 5 år gammalt larm som jag behöver byta batteri på (batterifel). När jag försöker logga in via web gränssnittet fungerar det mycket dåligt. Det låser sig hela tiden. Hur gör jag för att komma åt "verktyget" på webben?
Om du lyckas komma in till nätverksinställningarna så kan du testa att slå av ssl och ändra till port 80.
 
J Joelbit skrev:
Du måste även sätta larminstallationen till commercial!
Tack så mycket!

Länkade områden fungerar perfekt.

Men jag skulle vilja att utpasseringstiden aktiveras på det länkade området innan det aktiveras.
Är det möjligt?
Nu aktiveras det direkt
 
Har ett problem som inte är akut men ändå frustrerande! Kan logga in via spcconnect via webben och även spcconnect Pro. Men kan inte logga in via webbgränssnittet.
Letar efter en funktion som jag har för mig finns där.
Jag får alarm i min telefon när larmet går men min fru får inte det i sin telefon och det vill ja lägga till.
Har någon ett förslag hur ja kommer in i webbgränssnittet?
 
HåkanMagnusson HåkanMagnusson skrev:
Har ett problem som inte är akut men ändå frustrerande! Kan logga in via spcconnect via webben och även spcconnect Pro. Men kan inte logga in via webbgränssnittet.
Letar efter en funktion som jag har för mig finns där.
Jag får alarm i min telefon när larmet går men min fru får inte det i sin telefon och det vill ja lägga till.
Har någon ett förslag hur ja kommer in i webbgränssnittet?
Logga in vis SPC Connect och stäng av SSL/TLS-kryptering under kommunikation. Sen ansluter du med http://IP-ADRESS
 
  • Gilla
HåkanMagnusson
  • Laddar…
P Pewh skrev:
Logga in vis SPC Connect och stäng av SSL/TLS-kryptering under kommunikation. Sen ansluter du med [länk]
Har samma problem som Håkan. Tyvärr hittar jag inga inställningar för SSL/TLS på SPC Connect. Detta är vad jag ser under "Panel Settings":
Skärmdump av SPC Connects Panelinställningar utan SSL/TLS alternativ synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P Pewh skrev:
Logga in vis SPC Connect och stäng av SSL/TLS-kryptering under kommunikation. Sen ansluter du med [länk]
... och glöm inte ändra till port 80.
 
J JSten skrev:
Har samma problem som Håkan. Tyvärr hittar jag inga inställningar för SSL/TLS på SPC Connect. Detta är vad jag ser under "Panel Settings":
[bild]
Du måste göra en fjärrinloggning till panelen.
 
  • Gilla
JSten
  • Laddar…
Bra att också känna till...
Fr.o.m fw version 3.11 så är ssl-inställningen borttagen. Hade man satt ssl och port 443 innan uppgraderingen måste man manuellt ändra till port 80. Du måste då ansluta med: http://spc_ip:443
 
  • Gilla
JSten
  • Laddar…
Tack för hjälpen @gol, nu har jag åter access till mitt system!
Allt grundade sig i att det var länge sedan jag var inne och pillade i systemet och UI:t har uppdaterats sedan dess. Har i några dagar letat efter knappen för att fjärransluta men inte lyckats hitta den. Men den var ju där på statussidan hela tiden, bara jag som är blind:
Skärmdump av ett gränssnitt för fjärranslutning till ett system med markerad knapp för anslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu ska man bara ge sig på att uppdatera till senaste versionen också.
 
  • Gilla
HåkanMagnusson
  • Laddar…
P Pewh skrev:
Logga in vis SPC Connect och stäng av SSL/TLS-kryptering under kommunikation. Sen ansluter du med [länk]
Tack för hjälpen!
Nu har ja löst de!
 
Efter att ha vaknat till tjutande larm (låter onödigt mycket när man nyvaket ska försöka slå in koden) tittade jag i loggen och ser då hur resistansvärdena för det hela tiden stängda fönstret gått upp och ned sedan några timmar tillbaka. Efter larmet gick det till normala 4,7 kOhm igen. Det är en trådad magnetkontakt som sitter på en expansionsenhet. Värt att nämna är också att det är kopplat via en skruvplint med motstånden under huset i torpargrunden, kallt och spindlar kan krypa där. Hade en spindel satt fuktiga ben över motstånden borde dock resistansen gått ned och inte upp tycker jag.
Skärmdump av logg över resistansvärden för ett fönster där värdena fluktuerar mellan 4.7 och 9.3 kOhm.
 
G gunric skrev:
Efter att ha vaknat till tjutande larm (låter onödigt mycket när man nyvaket ska försöka slå in koden) tittade jag i loggen och ser då hur resistansvärdena för det hela tiden stängda fönstret gått upp och ned sedan några timmar tillbaka. Efter larmet gick det till normala 4,7 kOhm igen. Det är en trådad magnetkontakt som sitter på en expansionsenhet. Värt att nämna är också att det är kopplat via en skruvplint med motstånden under huset i torpargrunden, kallt och spindlar kan krypa där. Hade en spindel satt fuktiga ben över motstånden borde dock resistansen gått ned och inte upp tycker jag.
[bild]
En dåligt åtdragen skruvplint var felet så jag får ta tillbaka nattens känsla av att SPC inte stod högt i kurs. :)

Dock är jag lite irriterad på MAPen, en SPC520 där en av knapparna i koden inte "ville ta" när jag skulle stoppa larmet. Det fick bli appen i telefonen för att få tyst på det. En panel har jag fått utbytt på garanti av samma orsak så antingen har jag otur eller också har de problem med touchavkänningen på den modellen.
 
RilleRock
G gunric skrev:
En dåligt åtdragen skruvplint var felet så jag får ta tillbaka nattens känsla av att SPC inte stod högt i kurs. :)

Dock är jag lite irriterad på MAPen, en SPC520 där en av knapparna i koden inte "ville ta" när jag skulle stoppa larmet. Det fick bli appen i telefonen för att få tyst på det. En panel har jag fått utbytt på garanti av samma orsak så antingen har jag otur eller också har de problem med touchavkänningen på den modellen.
Problem med touch är ett genomgående problem för alla system jag vart inne i.
Har en själv en K521 i entrén men föredrar att knappa på K420 i garaget.
 
  • Gilla
gunric
  • Laddar…
RilleRock RilleRock skrev:
Problem med touch är ett genomgående problem för alla system jag vart inne i.
Har en själv en K521 i entrén men föredrar att knappa på K420 i garaget.
Det är synd för det är en väldigt trevlig och anonym panel annars. Det känns som om det är få larmtillverkare som jobbar med det estetiska på MAPar.
 
Det är viktigt att tänka på att "tända" manöverpanelen innan man trycker den första kodsiffran.
Ha för vana att sätta dit tre-fyra fingrar på hela panelen innan du börjar trycka koden - detta för att "tända" den. Då funkar den mycket bättre jag lovar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.