Lime113 Lime113 skrev:
Någon som har generell erfarenhet av textilvårdsmaskiner?
Den som kommer imorgon är säkert helt OK för pengarna, men frågan är om det skulle vara fel maskin för mig :thinking:

Är främst ute efter något att dammsuga och rengöra bilarna med.

Länk PWS 20 A1
Också nyfiken då både fruns och barnens favoritsysselsättning verkar vara att äta i bilen

• Haha
  • Gilla
CCPusher och 2 till
  • Laddar…
Kan säga att det är inte är någon idé att ens försöka köpa textildammsugaren... Allt utplockat på ca. 1h på lokala Lidl-butiken...

Edit: har innan lånat kärchers variant utav en kompis, som fungerade riktigt bra. Perfekt att göra rent matta med t.ex. Inget man däremot gör på plats när mattan ligger om man har ett parkettgolv, utan man får ju flytta mattan så den får torka ordentligt

nino nino skrev:
Jag har aldrig haft koll på kvitton men på slutet så har jag gjort en privat mapp på Facebook som bara jag och tanten ser, köper jag nåt så fotar jag grejen och kvittot och laddar upp till mappen så finns det där.
Finns väl liknande molntjänster men nu slipper jag nåt extra
Låter livsfarligt att även tanten får se kvittona... ;)

• Gilla
  • Haha
fangalid och 3 till
  • Laddar…
R
Fanns 3 st textildammsugare kvar i Jönköping idag, slog till och köpte en så nu finns det 2st kvar i butiken:cool:

• Gilla
Lime113
  • Laddar…
R RalleB skrev:
Fanns 3 st textildammsugare kvar i Jönköping idag, slog till och köpte en så nu finns det 2st kvar i butiken:cool:
Ekhagen eller Husqvarna?

Immobil Immobil skrev:
Käkar inte trimmern mycket tråd? Läste att den matade ut ny tråd så snart man startar den.
Äter markant mindre tråd än Ryobin. Har nu kört den ett bra tag och inte bytt tråd en enda gång. Säkert klippt 15 gånger.

Lime113 Lime113 skrev:
Bättre fråga att diskutera angående trimmern är hur långt man kommer på ett batteri. Min erfarenhet från andra trimmers är 2 Ah, cirka 20 minuter. Bättre trimmers klipper man med snabbare, sämre långsammare så visst har jag set skillnad i hur många m2 man får per batteri.
Jag kan inte klippa min tomt på ett 4Ah batteri, utan jag behöver ladda eller byta till ett annat. Nu sitter jag med tre olika batteristorlekar.

R
Lime113 Lime113 skrev:
Ekhagen eller Husqvarna?
Ekhagen(y)

Står på kortsidan av verktygshyllorna längst bort.

• Gilla
Lime113
  • Laddar…
R RalleB skrev:
Ekhagen(y)

Står på kortsidan av verktygshyllorna längst bort.
Tack. Den sista köpt nu

R
Nice!(y)

Var en ren slump att jag såg de där idag, brukar svänga in lite då och då men förväntade mig inte att det skulle finnas några kvar:cool:

• Gilla
Lime113
  • Laddar…
Jahapp...Skulle använda Hålsågen från förra månadens försäljning för första gången i dag. Ett hål på 70mm i tunn spånplatta. Monterade ihop den. Lite meckigt att ställa in, men gick efter ett tag.
Började borra och efter typ 5-6mm (dvs halvvägs) så gick centrumborren av :(
Vet inte om jag ska reklamera i butik (och få pengarna tillbaka, eller online till Kopernass och antagligen få en ersättningsprodukt. Känner mig tveksam till om jag vill ha någon ersättare. Verkar ju vara rätt kass kvalitet...

Någon annan som har använt sin och vad tyckte ni? (överlevde den första hålet?

• Ledsen
  • Arg
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Humulus Humulus skrev:
Jahapp...Skulle använda Hålsågen från förra månadens försäljning för första gången i dag. Ett hål på 70mm i tunn spånplatta. Monterade ihop den. Lite meckigt att ställa in, men gick efter ett tag.
Började borra och efter typ 5-6mm (dvs halvvägs) så gick centrumborren av :(
Vet inte om jag ska reklamera i butik (och få pengarna tillbaka, eller online till Kopernass och antagligen få en ersättningsprodukt. Känner mig tveksam till om jag vill ha någon ersättare. Verkar ju vara rätt kass kvalitet...

Någon annan som har använt sin och vad tyckte ni? (överlevde den första hålet?
Samma här, den gick av direkt. Har inte haft vägarna förbi för att reklamera.

• Ledsen
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
M Malsike skrev:
Samma här, den gick av direkt. Har inte haft vägarna förbi för att reklamera.
Vissa grejor är verkligen hit or miss med lidls verktyg

Åter en oLIDLig verktygsvecka! Det gäller tydligen att skynda för att fynda!

Dag

Reklamblad för verktyg inklusive batteridriven borrskruvdragare, borrbitsset, bänkslip och fler tillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

stigen stigen skrev:
Åter en oLIDLig verktygsvecka! Det gäller tydligen att skynda för att fynda!

Dag

[bild]
Inte hetsa Dag, du ser väl att det står torsdag :) men torsdag 07:55!

• Haha
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.