19 711 läst · 42 svar
20k läst
42 svar
Timmrat uthus riva eller bevara/renovera, det blir bevara
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 079 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 079 inlägg
I mitt tycke så tar glasväggen bort för mycket av den gamla känslan. Jag hade hellre gjort en "lagårdsdörr" som ställs upp vid tillfälle. Men då är man mycket mer begränsad vad gäller väder och vind, så en glasvägg är mycket mer praktisk ur den synvinkeln.
Ingen kritik, man har bara olika smaker här i livet!
Ingen kritik, man har bara olika smaker här i livet!
Jag köper den tanken Marcussjogren och det är nog många som tycker som du, Jag funderade oxå på hur det skulle se ut innan. Blir blandat nytt o gammal. I mitt tycke blev det rätt bra och riktigt gutt att vara i när vädret inte är så bra.Till våren kommer det ett trallgolv framför där man kan ha grill mm. /Lejon
Fint jobb med att rehabilitera stugan. Glasväggen skär lite i mig men det förstår jag ju att det är bättre att det kan användas. Man hade kanske kunnat måla dess foder röda och kanske spraymålat stålprofilerna matt röda så att de inte lyser så mycket och tar så mycket uppmärksamhet? Järnmönja och rödockra har ju ungefär samma ton som faluröd. En liten uteplats av grova plank uppbyggd på stenarna hade varit fint, kanske roslagsmahogny på virket så att det smälter in?
Jag tycker det är snyggt.
Jag anser att man måste ha ett öppet sinne för vad och hur ni skall använda stugan. Det hade vart betydligt fulare om ni smällt in några "vanliga" villafönster.
Det enda jag inte riktigt är överens med är linjen mellan fönster och dörr när dem sitter sådär nära.. Kanske skulle det funka att köra dubbelt foder ovanför dörren och måla det under (närmast dörren) svart. Detta för att höja den visuella linjen på dörren utan att för den delen skull förkasta den fina gamla trädörren..
Jag anser att man måste ha ett öppet sinne för vad och hur ni skall använda stugan. Det hade vart betydligt fulare om ni smällt in några "vanliga" villafönster.
Det enda jag inte riktigt är överens med är linjen mellan fönster och dörr när dem sitter sådär nära.. Kanske skulle det funka att köra dubbelt foder ovanför dörren och måla det under (närmast dörren) svart. Detta för att höja den visuella linjen på dörren utan att för den delen skull förkasta den fina gamla trädörren..
Dörren ändrad så den är lika hög som glaspartiet, blev snyggare som några påpekade här, tack för det tipset. Blev mycket nöjda med detta "uterum" och uteplats och använder det mycket.
/Lejon
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto