Åh, snickra fönster själv! Inte illa!
 
Nu är glasdörrarna på plats. Dax att städa upp innan vintern kommer.
2015-11-03 12.11.47.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2015-11-03 12.11.16.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

/Lejon
 
  • Gilla
Gamberg och 5 till
  • Laddar…
M
I mitt tycke så tar glasväggen bort för mycket av den gamla känslan. Jag hade hellre gjort en "lagårdsdörr" som ställs upp vid tillfälle. Men då är man mycket mer begränsad vad gäller väder och vind, så en glasvägg är mycket mer praktisk ur den synvinkeln.

Ingen kritik, man har bara olika smaker här i livet!
 
  • Gilla
Johnsvi och 2 till
  • Laddar…
Jag köper den tanken Marcussjogren och det är nog många som tycker som du, Jag funderade oxå på hur det skulle se ut innan. Blir blandat nytt o gammal. I mitt tycke blev det rätt bra och riktigt gutt att vara i när vädret inte är så bra.Till våren kommer det ett trallgolv framför där man kan ha grill mm. /Lejon
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Fint jobb med att rehabilitera stugan. Glasväggen skär lite i mig men det förstår jag ju att det är bättre att det kan användas. Man hade kanske kunnat måla dess foder röda och kanske spraymålat stålprofilerna matt röda så att de inte lyser så mycket och tar så mycket uppmärksamhet? Järnmönja och rödockra har ju ungefär samma ton som faluröd. En liten uteplats av grova plank uppbyggd på stenarna hade varit fint, kanske roslagsmahogny på virket så att det smälter in?
 
Det som skär sig mest i mina ögon är att glasdörrsväggen och den svarta dörren inte är lika höga...
 
  • Gilla
Exostor
  • Laddar…
b8q skrev:
Det som skär sig mest i mina ögon är att glasdörrsväggen och den svarta dörren inte är lika höga...
Tog en gammal dörr jag hade liggande och jag kan hålla med dig att det inte blev så bra, kanske byter framöver så det linjerar med glaset.

/Lejon
 
Ladugårdsdörrar modell tunnare som "skygglappar" för fönstren och stormskydd ;)
 
  • Gilla
Johnsvi och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker det är snyggt.

Jag anser att man måste ha ett öppet sinne för vad och hur ni skall använda stugan. Det hade vart betydligt fulare om ni smällt in några "vanliga" villafönster.

Det enda jag inte riktigt är överens med är linjen mellan fönster och dörr när dem sitter sådär nära.. Kanske skulle det funka att köra dubbelt foder ovanför dörren och måla det under (närmast dörren) svart. Detta för att höja den visuella linjen på dörren utan att för den delen skull förkasta den fina gamla trädörren..
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Dörren ändrad så den är lika hög som glaspartiet, blev snyggare som några påpekade här, tack för det tipset. Blev mycket nöjda med detta "uterum" och uteplats och använder det mycket. Röd stuga med modifierad dörr i linje med glaspartiet, anslutande uteplats med utemöbler, omgivet av grön gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett rustikt "uterum" med vita träväggar, ett ljusblått dukat bord, stolar med turkosa dynor och en takkrona.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uterum med vitmålade väggar, synlig träbjälklag och hängande ljuskrona, intill glasparti och anpassad dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/Lejon
 
  • Gilla
Totte_S och 6 till
  • Laddar…
Imponerande insats och roligt att följa
 
Mittparadis Mittparadis skrev:
Imponerande insats och roligt att följa
Imponerande bump tre år senare. Klassas som skräp i min egen brevlåda.
 
Byt brevlåda :)
 
  • Gilla
bruka och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.