129 257 läst · 992 svar
129k läst
992 svar
Landxcape LX810/812i
Första riktiga klippningen idag.
Start 09:00.
Gick hem för laddning 10:05
1 timme och 5 min.
Hoppas på att detta förbättras.
har en slänt på 2x1 meter med 18% lutning resten av 180 kvm som är platt.
Gräset ca 6-7 cm långt på vissa ställen när han startade.
Start 09:00.
Gick hem för laddning 10:05
1 timme och 5 min.
Hoppas på att detta förbättras.
har en slänt på 2x1 meter med 18% lutning resten av 180 kvm som är platt.
Gräset ca 6-7 cm långt på vissa ställen när han startade.
Ni ligger på ca 1 Tim 40 min klipp och 1 Tim 5 min laddning. Men då med välklippt gräs.J Jockose skrev:
Man ställer ju in hur stor gräsmatta man har.MeanMike skrev:
Jag har ca 200 kvm och har ställt roboten för det.
Men vad händer om jag ställer den på 600 kvm? Vad är egentligen skillnaden för roboten?
Nu startade även Ola efter att laddats i 60 min.
Enligt appen har han nu 90%
Fortfarande ingen uppdatering i klipparen.
Har laddat ner firmware 3.08.1 enligt instruktion och lagt på usb minne.
Stänger av roboten
Stoppar i USB-stickan
Startar genom att hålla inne i 3 sekunder.
Står och visar 8888 i några minuter och sen startar den upp som vanligt.
Men ingen ny firmware i den eller något sånt.
Någon som vet vad jag gör för fel?
Har laddat ner firmware 3.08.1 enligt instruktion och lagt på usb minne.
Stänger av roboten
Stoppar i USB-stickan
Startar genom att hålla inne i 3 sekunder.
Står och visar 8888 i några minuter och sen startar den upp som vanligt.
Men ingen ny firmware i den eller något sånt.
Någon som vet vad jag gör för fel?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 109 inlägg
Min uppdaterade via wifi, så jag vet inte vad som kan vara problemet.J Jockose skrev:Fortfarande ingen uppdatering i klipparen.
Har laddat ner firmware 3.08.1 enligt instruktion och lagt på usb minne.
Stänger av roboten
Stoppar i USB-stickan
Startar genom att hålla inne i 3 sekunder.
Står och visar 8888 i några minuter och sen startar den upp som vanligt.
Men ingen ny firmware i den eller något sånt.
Någon som vet vad jag gör för fel?
Är den uppkopplad? Har du bara ett SSID med både 2,4 och 5 GHz? Prova isåfall att skapa ett SSID med bara 2,4 GHz. Vissa produkter är lite knussliga med det.
jag har både 2,4 och 5 ghz aktivt.[SKPG]Zamora skrev:
Hur man skapar ett SSID har jag ingen aning om hur man gör.
Har pratat med supporten, Worx, som provat att koppla bort den från Wi-Fi åt mig så provar jag allt igen.
Annars är något galet med den sa hon.
Men hon sa även att dom får typ 50 ärenden om året på Landxcape och ett par hundra på Worx. Så det lät som hon var lite osäker.
Men nu verkar det funka som innan.
Dock ingen uppdatering ännu.
Så jag tänker att den får gå som den är tills det strular ihop sig
Redigerat: