1 794 849 läst · 5 850 svar
1795k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
den bänkborrmaskin som finns i bladet nu är, som många noterat, extremt lik bosch PDB40, första intrycken av Lids i relation till bosch ( har inte mer än packat upp och känt lite på den en mer ordentlig jämförelse kanske jag kan göra senare):
* föredrar lidls mer klassiska spak över bosch hjul (den jag köpte hade iaf spak även om jag sett bilderna där det finns en lidl med hjul också)
* snabbklämman på lidl använder en skruv isf spak, skruven ger längre spännvidd och tror jag föredrar det trots att det är lite långsammare än spaken
* chucken på lidl är inte lika snabbskruvad som bosch, dvs trögare att vrida runt - kanske känns lite bättre men tror det kommer vara jobbigt om man byter mellan borrar av olika dimension ofta
* funktionerna med laser, belysning och djupmätning känns exakt likadana (sannolikt kopierade rakt av) Lidls måste man starta displayen, kanske lite meckigt men tror inte det kommer vara ett problem
* ung. samma spindelglapp som på bosch, kanske aningens bättre men väldigt likt
/U
* föredrar lidls mer klassiska spak över bosch hjul (den jag köpte hade iaf spak även om jag sett bilderna där det finns en lidl med hjul också)
* snabbklämman på lidl använder en skruv isf spak, skruven ger längre spännvidd och tror jag föredrar det trots att det är lite långsammare än spaken
* chucken på lidl är inte lika snabbskruvad som bosch, dvs trögare att vrida runt - kanske känns lite bättre men tror det kommer vara jobbigt om man byter mellan borrar av olika dimension ofta
* funktionerna med laser, belysning och djupmätning känns exakt likadana (sannolikt kopierade rakt av) Lidls måste man starta displayen, kanske lite meckigt men tror inte det kommer vara ett problem
/U
Har hört många som säger att bosch motorn är mer påkostad men framförallt tyst. Hur upplever du Parksides ljudnivå?ullberg skrev:den bänkborrmaskin som finns i bladet nu är, som många noterat, extremt lik bosch PDB40, första intrycken av Lids i relation till bosch ( har inte mer än packat upp och känt lite på den en mer ordentlig jämförelse kanske jag kan göra senare):
/U
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
Körde lite växelvis nu, ingen enorm skillnad men jag håller nog med om att boschen verkar gå lite mjukare och kanske lite tystare på maxvarv (mycket tveksamt om det är någon skillnad i ljud på lågvarv) - märkte också en svag vibration på Lidl vid maxvarv på andra växeln vilken jag inte tycker finns på boschen.
så motormässigt (vilket kanske är det viktigaste) verkar Bosch ändå ha ett övertag, kanske får man vad man betalar för (minns iof inte vad boschen kostar men antar lite mer)
/U
så motormässigt (vilket kanske är det viktigaste) verkar Bosch ändå ha ett övertag, kanske får man vad man betalar för (minns iof inte vad boschen kostar men antar lite mer)
/U
Boschen går för 1800-2500 kr men gick i början för över 3000. Undrar om det kan ha varit så illa som 3500 kr.ullberg skrev:Körde lite växelvis nu, ingen enorm skillnad men jag håller nog med om att boschen verkar gå lite mjukare och kanske lite tystare på maxvarv (mycket tveksamt om det är någon skillnad i ljud på lågvarv) - märkte också en svag vibration på Lidl vid maxvarv på andra växeln vilken jag inte tycker finns på boschen.
så motormässigt (vilket kanske är det viktigaste) verkar Bosch ändå ha ett övertag, kanske får man vad val betalar för (minns iof inte vad boschen kostar men antar lite mer)
/U
Jag tror mig ha sett det på Youtube. Eller om det är Scheppach jag tänker på. Men jag tror mig ha sett isär tagen parkside där.useless skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 562 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 127 inlägg
Någon som har generell erfarenhet av textilvårdsmaskiner?
Den som kommer imorgon är säkert helt OK för pengarna, men frågan är om det skulle vara fel maskin för mig
Är främst ute efter något att dammsuga och rengöra bilarna med.
Länk PWS 20 A1
Den som kommer imorgon är säkert helt OK för pengarna, men frågan är om det skulle vara fel maskin för mig
Är främst ute efter något att dammsuga och rengöra bilarna med.
Länk PWS 20 A1