Mats-S
FreQa FreQa skrev:
Lite på rea:
[bild]
Sekatören godkände sambon.
1a hjälpen grejorna är för jag läst för mycket och tagit till mig i tråden om olyckor..
Öglorna?
Antar att dom är till för sambon, så hon kan kedja fast dig när du blir för jobbig ... :crysmile: :oops:
 
  • Haha
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Mats-S John Smith skrev:
Öglorna?
Antar att dom är till för sambon, så hon kan kedja fast dig när du blir för jobbig ... :crysmile: :oops:
Jag använder sådana på släpet, men de är inte för sambon:p
 
  • Gilla
Mats-S
  • Laddar…
Kunde inte motstå den här även fast jag egentligen inte behöver den. Rörmokartång med prislapp på 1500 kronor ligger på ett slitet underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tre olika storlekar av justerbara skiftnycklar på ett grått underlag med en prismärkning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L och 9 till
  • Laddar…
En 3-fas motor, 2kw och 2900 rpm, får åka i bra att ha hyllan med de andra motorerna.

En använd 3-fas industrimotor på 2 kW och 2900 rpm i bagageutrymmet på en bil, redo för förvaring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
boschkenta
Ett skepp kommer lastat!

Tre olika Bosch elektriska handverktyg på ett trägolv, inklusive en mini-cirkelsåg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har provat mini-cirkelsågen lite och är grymt imponerad. Gick som en varm kniv i smör i 13mm skiva. Och tyst är den också! Låter mindre än min 18v skruvdragare (tills klingan möter virket dvs).
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 12 till
  • Laddar…
Rickard.
En ny liten leksak till garaget. Trots åldern ser den i stort sett oanvänd ut, bordet har fortfarande väldigt tydliga spår från bearbetningen och är nästan helt utan repor.

Tyvärr har den nog stått i kallförråd många år då skruvar och muttrar ser rätt tråkiga ut, aluminiumdelarna har klarat sig bättre även om dom behöver lite upputsning.
 
  • Röd äldre Hegner figursåg med spår av bearbetning på bordet, placerad i ett stökigt garage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Märkplåt på en Hegner Multicut-2 figursåg och närbild av sågbordets yta med synliga bearbetningsspår och minimala repor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Alltgår och 9 till
  • Laddar…
A
Rickard. Rickard.ag skrev:
En ny liten leksak till garaget. Trots åldern ser den i stort sett oanvänd ut, bordet har fortfarande väldigt tydliga spår från bearbetningen och är nästan helt utan repor.

Tyvärr har den nog stått i kallförråd många år då skruvar och muttrar ser rätt tråkiga ut, aluminiumdelarna har klarat sig bättre även om dom behöver lite upputsning.
Grym kvalitet på de där. Vi hade sådana på en skola där jag vickade som träslöjdslärare.
 
T topmount skrev:
Kunde inte motstå den här även fast jag egentligen inte behöver den. [bild][bild]
Otroligt bra pris på den, brukar vara bortåt hundringen på veteranbilsmarknad.
 
Rickard.
Har nog stått en eller flera hegner sågar i alla slöjdsalar jag satt min fot i som barn och ungdom :) Hade egentligen drömt om en med hastighetsreglering men man får inte allt när man inte vill betala för det.
 
M
siggebo siggebo skrev:
Jag är lite sugen på en sån här tillsats. Någon kanske vet om det finns bättre modeller att få tag på och var man kan hitta dem?

[länk]
[bild]
Här finns den också https://www.fine-tools.com/bohr1.html
 
@Ola C har lovat att förbarma sig över ordningen i min verkstad så tänkte det var lika bra att slå till på stort. Så köpte en begagnad spis jag tänkte man kunde få in där med.
Begagnad vit spis uppochned i ett bagageutrymme med sladdar och pappershanddukar runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


(Japp, kom hem, spisen passar perfekt i hålet där den gamla stog innan ena plattan gav upp, japp, det visar sig att spisen är 5cm för hög när den är sänkt på sitt lägsta...)
 
  • Älska
Ola C
  • Laddar…
Ser ut att finnas marginal, fram med vinkelslipen bara!
 
Frustrator Frustrator skrev:
@Ola C har lovat att förbarma sig över ordningen i min verkstad så tänkte det var lika bra att slå till på stort. Så köpte en begagnad spis jag tänkte man kunde få in där med.
[bild]

(Japp, kom hem, spisen passar perfekt i hålet där den gamla stog innan ena plattan gav upp, japp, det visar sig att spisen är 5cm för hög när den är sänkt på sitt lägsta...)
Vad har du spisen till i verkstaden? Kokar du lim?
 
Immobil Immobil skrev:
Vad har du spisen till i verkstaden? Kokar du lim?
Har du missat inläggen där jag värmde mina bandsågshjul i ugnen? (Se min avatarbild). Alltid bra med en ugn! :;)
 
Sorry, det hade jag missat. :worried:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.