Hej, har en frys enligt bild. Ismaskinen slutade att fungera på ett sätt som jag lyckades läsa mig till här på någon tråd att det troligen är det lilla kretskortet som är trasigt eller att sladden i gångjärnet har gått av. Det blinkade och haltade när jag skulle ta is, sedan slocknade den helt. Bröt strömmen till skåpet efter en stund, sen fungerade ismaskinen ett tag igen för att sedan slockna för gott.
Jag anmälde till Electrolux service och gjorde en, enligt min mening, adekvat felbeskrivning - som ovan ungefär. Efter 6 veckor kommer en tomte från Elekroluxservice, drar ut skåpet demonterar vattenanslutningen och kollar att den fungerar. Sedan plockar han bort gallret på baksidan och demonterar vattenröret till ismaskinen och säger att det är lite frost i den. Tillbaka med allt igen och säger att nu får vi vänta och se någon dag om det fungerar. Då invänder jag och säger att det är ju fortfarande släckt och inget hörs när man trycker in isutmataren. Då ringer han en kollega och så säger han att det måste vara något i elektroniken. Måste räkna på vad det skulle kosta att åtgärda, ringer i eftermiddag. Inte f-n ringde han på em, utan först idag, 2 dagar senare, och säger att det kommer att kosta 8.500 kronor att laga. Måste byta både huvudkortet och det lilla kortet till ismaskinen??? Känns inte seriöst, finns det något annat alternativ? Köpa en separat ismaskin för ett par tusenlappar kanske, eller?

• Etikett på en Husqvarna Electrolux frys med modellnummer och tekniska specifikationer, inklusive volym och kylmedel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
vilken skön tomte
man byter ju bara kabeln men den finns ju inte att få tag på längre
kretskortet kostar 1.500.- men det är ju mest om inte ismakern går runt mekaniskt
kretskort dispenser är ju mer trolig och det kostar oxå 15-1600
det mesta tyder på att han inte alls vet vad han håller på med och bara var där för att få framkörningsavgiften

electroluxaren skrev:
vilken skön tomte
man byter ju bara kabeln men den finns ju inte att få tag på längre
kretskortet kostar 1.500.- men det är ju mest om inte ismakern går runt mekaniskt
kretskort dispenser är ju mer trolig och det kostar oxå 15-1600
det mesta tyder på att han inte alls vet vad han håller på med och bara var där för att få framkörningsavgiften
Ja, det verkar så, kan man anlita någon annan som vet vad han gör och till ett skäligt pris. Bor i Västerås.?

Har precis samma fel på min frys. Hoppas du kan utröna vad som är fel så kanske även jag kan få igång ismaskinen.

• Gilla
Hans Johnson
  • Laddar…
M Macke1976 skrev:
Har precis samma fel på min frys. Hoppas du kan utröna vad som är fel så kanske även jag kan få igång ismaskinen.
Hej, har tyvärr inte kommit längre, har gjort isbitar på gammalt hederligt sätt. Har dessutom en kyl med bubbelvatten, har också pajat, läckage på vattenslang som sitter jäkligt illa till. Vill inte anlita Electrolux service igen.

• Gilla
Gabas
  • Laddar…
A
H Hans Johnson skrev:
Hej, har tyvärr inte kommit längre, har gjort isbitar på gammalt hederligt sätt. Har dessutom en kyl med bubbelvatten, har också pajat, läckage på vattenslang som sitter jäkligt illa till. Vill inte anlita Electrolux service igen.
vilken vattenslang är det?

Hej
Har samma frys men lite andra symtom som tyvärr inte heller kunde behjälplig. Men kan kanske få ett tips här?
Min skiljer sig med att utmatningen fungerar, har vatten fram, men belysningen släkt och Is facket vridet nästan upp och ned.
Vad säger elektruluxaren om det? Kretskortet?
Provat dra ut sladden några gånger och när jag håller inne larm knappen händer inget
Tacksam för tips. Sen om man själv klarar byta kretskort vore ju också en bra fråga

A
Hoppas att det inte är samma frys utan likadan....

• Haha
Fadai
  • Laddar…
A
Islådan skall vruda sig n öl r strömmen kopplas på sladd i väggen
Du får nog byta ismaskin
Låter det nått?

electroluxaren skrev:
Du får nog byta ismaskin
Låter det nått?
electroluxaren skrev:
Du får nog byta ismaskin
Låter det nått?
nu är den rätt och belysningen i uttaget blinkar

A
blinkar det jämmt eller är det uppehåll ibland?

electroluxaren skrev:
blinkar det jämmt eller är det uppehåll ibland?
Blir uppehåll när jag tryckt in fram mataren 2 gånger, sen börjar den blinka igen efter typ 10-20 minuter

A
Magnus Sigvardsson Magnus Sigvardsson skrev:
Blir uppehåll när jag tryckt in fram mataren 2 gånger, sen börjar den blinka igen efter typ 10-20 minuter
Och då blinkar den utan uppehåll?

A
Magnus Sigvardsson Magnus Sigvardsson skrev:
Yes
jamen den gula blinkar ju i tvåtakt
du får inte in vatten i formen
trolig ispropp i ryggen

• Gilla
Magnus Sigvardsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.