4 358 476 läst · 32 063 svar
4358k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Mitt råd är att ta bort kantjänet om du inte redan gjort det.K KjellTimell skrev:Smidigt att kunna montera nya porten med den gamla kvar, så slipper man känna stressen att få ihop det.
I mitt fall vart det några speciallösningar som krävde reflektion och konsultation, så då kändes det bra att kunna låsa om sig under tiden lösningarna fick växa fram.
Nu är den på plats, återstår att ordna ett nytt fall ut från porten och sminka smygen när gamla karmen ryker.
Annars är det risk för frostsprängning.
Stickan
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Inte ännu, men det skall bort plus utstickande platta skall bilas ner och "gjutas om", just nu är det bakfall in i garaget, förvisso mot en brunn.. Men regnvatten har inget där inne att göra.Stickan56 skrev:
Jag hade samma problem i mitt förra hus. En spygatt utanför porten som var kopplad till en brunn i garaget.K KjellTimell skrev:
Vid skyfall svämmade spygatten över och vattnet rann in under portarna. och sedan var bara att skura garagegolvet. Planen var att lägga en markränna framför porten men det blev försäljning innan.
Stickan
Ska justera växthuset ikväll som tidigare ägare installerat på lite självjusterande mark... Den är ca 6cm lägre på ena sidan... Så dags att justera innan något går sönder!
Funderar på olika lösningar för justering som balkskor eller terassfötter.. Men rakare ska det bli =)
Funderar på olika lösningar för justering som balkskor eller terassfötter.. Men rakare ska det bli =)
Husägare
· Eskilstuna
· 75 inlägg
Rivit ut träpanel i källaren för att titta närmare på en besiktningsanmärkning som visade sig vara större jobb än väntat.
Även funnit fler idiotiska lösningar som bl.a detta vägguttag som var igen tejpat med spänning på.
Även funnit fler idiotiska lösningar som bl.a detta vägguttag som var igen tejpat med spänning på.
Husägare
· Eskilstuna
· 75 inlägg
Visst är det, det här är bara toppen på isberget. Värsta jag hittat än är hans egna elinstallation. Det hängde tampar ifrån väggen med ström på. Badrummet var utrustad med vägguttag som var trasiga och ärgade intill handfat och dusch. Visade sig att elen inte var jordad, men han löste det med en jordtråd som gick från elcentralen in i garaget och spunnen på en hatthylla.Maxizor skrev:
Var hatthyllan skyddsjordad?Lilametallic skrev:Visst är det, det här är bara toppen på isberget. Värsta jag hittat än är hans egna elinstallation. Det hängde tampar ifrån väggen med ström på. Badrummet var utrustad med vägguttag som var trasiga och ärgade intill handfat och dusch. Visade sig att elen inte var jordad, men han löste det med en jordtråd som gick från elcentralen in i garaget och spunnen på en hatthylla.
Stickan
Husägare
· Eskilstuna
· 75 inlägg