8 516 läst · 23 svar
9k läst
23 svar
Bubbelbad
Sida 1 av 2
Jag står inför samma problem, att köpa bubbelkopp.
Vi vill ha en med massagefunktion, inte bara ett traditionellt bubbelbad.
Kika på dessa länkar för att läsa på lite mera i ärendet:
http://www.classicpool.nu/
http://www.badrumsportalen.se/badrumsportalen/visa_tillverkare.asp?gruppid=25742
Meddela oss gärna ditt beslut sedan, så vi kan klanka ner på valet ;D
Nejdå, det är bara för att få egna tips! Lovar !
Vi vill ha en med massagefunktion, inte bara ett traditionellt bubbelbad.
Kika på dessa länkar för att läsa på lite mera i ärendet:
http://www.classicpool.nu/
http://www.badrumsportalen.se/badrumsportalen/visa_tillverkare.asp?gruppid=25742
Meddela oss gärna ditt beslut sedan, så vi kan klanka ner på valet ;D
Nejdå, det är bara för att få egna tips! Lovar !
Funderar också fram och tillbaka. Fast jag funderar mest om jag vill ha ett bubbel överhuvudtaget (rengöringen skrämmer mig samt om någon i min familj någonsin kommer att hinna bubbla). OM jag bestämmer mig för bubbel (och det har min man redan gjort åt oss) blir det Jacuzzis Projecta 140x140 var man köper det billigast vet jag inte enligt riktprislistan springer det iväg på 24 900:-.
Det är ju hur marigt som helst, visst är Jacuzzi originalet men hur mycket betalar man för att deras logga sitter på "bassängkanten" ?
Jag kikade på den modell som du angav, och den har fem munstycken, lite fjösigt tycker jag.
Vi har en broschyr hemma på ett bubbelföretag som säljer fullmatade kar med värsta pumparna och pneumatiken samt värmare för 29000:-, de sägs vara nedsatta från 42000:-. Tyvärr minns jag inte vad företaget hette, men karet som reades ut hette Lena I samt Lena II om någon kan härröra det till en tillverkare?
Ikväll ska vi bestämma oss, för det är ganska lång leveranstid såg jag.
Jag kikade på den modell som du angav, och den har fem munstycken, lite fjösigt tycker jag.
Vi har en broschyr hemma på ett bubbelföretag som säljer fullmatade kar med värsta pumparna och pneumatiken samt värmare för 29000:-, de sägs vara nedsatta från 42000:-. Tyvärr minns jag inte vad företaget hette, men karet som reades ut hette Lena I samt Lena II om någon kan härröra det till en tillverkare?
Ikväll ska vi bestämma oss, för det är ganska lång leveranstid såg jag.
Rengöringen behöver du inte bekymra dig för: Det är ju bara att hälla i rätt mängd pulver och låta det stå och bubbla en stund. Inga problem. Och visst är det skönt med några minuters bubblande då och då.co skrev:Funderar också fram och tillbaka. Fast jag funderar mest om jag vill ha ett bubbel överhuvudtaget (rengöringen skrämmer mig samt om någon i min familj någonsin kommer att hinna bubbla). OM jag bestämmer mig för bubbel (och det har min man redan gjort åt oss) blir det Jacuzzis Projecta 140x140 var man köper det billigast vet jag inte enligt riktprislistan springer det iväg på 24 900:-.
Vi har beställt ett hörnbubbelkar från GAT www.gat.se
Vi såg deras kar på Stockholmsmässan. Familjeföretag grundat av en av Gustavsbergs konstruktörer. Vi hade först tittat på Gustavsbergs "Nice" för 34000:-, men den här var rymligare, bekvämare, TYSTARE, mycket billigare och framförallt av minst samma kvalitet vad avser materialval. Tydligen görs Gustavsbergs hörnkar i Tjeckien, medans GAT tillverkar sina i Kina.
Hörnkaret med alla pumpar, jets, undervattensbelysning etc och sånt fick vi för mässpris 13000:- inkl. frakt, annars ligger de på 16000:- och uppåt och då ingår radio och möjlighet till telefon och CD.
Har inte fått karet ännu, men det kändes gediget och bra kvalitet.
Mvh Mats
Vi såg deras kar på Stockholmsmässan. Familjeföretag grundat av en av Gustavsbergs konstruktörer. Vi hade först tittat på Gustavsbergs "Nice" för 34000:-, men den här var rymligare, bekvämare, TYSTARE, mycket billigare och framförallt av minst samma kvalitet vad avser materialval. Tydligen görs Gustavsbergs hörnkar i Tjeckien, medans GAT tillverkar sina i Kina.
Hörnkaret med alla pumpar, jets, undervattensbelysning etc och sånt fick vi för mässpris 13000:- inkl. frakt, annars ligger de på 16000:- och uppåt och då ingår radio och möjlighet till telefon och CD.
Mvh Mats
Enligt deras hemsida så får jag det till att alla kar kostar 19.900 + frakt på 1000 kr, men det låter ju iof lite lustigt att alla kar skulle ha samma pris så det står väl antagligen fel.Hammerhead skrev:
Samma tillverkning i Kina som finns på http://www.importlagret.com/Hammerhead skrev:Vi har beställt ett hörnbubbelkar från GAT www.gat.se
Mvh Mats
där kostar det kring 10000 kr med data,telefon cd och radio
Är det någon som vågat beställa från IMPORTLAGRET? Eller känner till någon som beställt därifrån? Priserna är lockande måste jag säga.....men hur funkar det med elsäkerheten? Funkar dessa kar på 220v och framförallt, FÅR man koppla in dessa kar överhuvudtaget i Sverige? Finns den beryktade E-märkningen på dessa Kinesiska kar?