alm82 Andreas La Motte skrev:
Man måste nästan ha en värmepump för att det ska vara någon idé med pool i det här landet. Hellre lite mindre/enklare pool med värmepump skulle jag säga.

Jag har själv en intex 427x107 med en 9kw värmepump till och utan den skulle det inte bli många bad.

Jag har även skärt ut ett fyrkantigt hål och satt i en skimmer, rekommenderas!
Poolen blir mycket mer användbar, när vattnet är varmt. Jag brukar vara i vattnet upp till 10 timmar per dag. Jag har både solfångare, 15 kvm och poolvärmepump.

H Hallerudsbo skrev:
jag har testat mattor, de är för små och ger för dårlig efekt på så stor pool tyvärr för att få badvänligt vatten.
Körde matta på en 12000 liters pool det var ingen succe.

Har idag en 26 kubik pool från intex med 9 kw värmare och som tidigare skrivet, utan den hade inte jag badat mycket.
När jag köpte min pool så köpte jag till en pump som är för pool på 50000 liter vatten, bara för att få bra fart på dammsugaren,
Bra rotation på vattnet och har aldrig problem med vattenkvaliten.
Dock vill jag ha en skimmer, kör dock den skimmern som följde med som hänger över kanten men jag vill ha en ordentlig.

Sen har jag även en kupol till poolen.
Jag är nyfiken på din kupol till poolen. Hur ser den ut?

Man måste nästan ha en värmepump för att det ska vara någon idé med pool i det här landet. Hellre lite mindre/enklare pool med värmepump skulle jag säga.

Jag har själv en intex 427x107 med en 9kw värmepump till och utan den skulle det inte bli många bad.

Hej! Vad är det för värmepump du har till din pool? Mvh A

Swim and fun 10kw

[länk]
Tack så mycket! Det var till stor hjälp! Ha en skön sommar. Mvh A

B BaNaN85 skrev:
Hej,
Det blev en Bestway power steel 427x122
[länk]

Håller på och förbereder marken, ska gräva bort gräset, lägga på markduk, stenmjöl, sen nått isolerande xps eller eps skiva under

Pumpen tänkte jag sen uppdatera till en sandfilter, såg att Bestway hade nån med automatisk klordosering i pumpen.

Sen kanske värmemattorna från vidaXL om Intex funkar med bestway?
Hur gick det med poolen? Nöjd? Varför valde du Bestway och inte Intex? Jag funderar på Intex (Pool Ultra XTR Frame 54.368) tycker de har bättre produkter.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.