284 102 läst · 1 041 svar
284k läst
1,0k svar
Fiskalsgatan - ett ständigt pågående projekt
Vi får väl se vad som händer, haha. Just nu känns det lite som en lekpark när man ska försöka ta sig in till huset.Appendix skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag föreslog några synkroniserade eldklot som man måste springa mellan, och kanske ett sågblad som skjuts ut från väggen i bästa Nintendo 8bit anda, men det gick inte riktigt hem faktiskt.
Tack, jag började faktiskt mina drömmar om hus just här, när jag följde "Erik_n" och hans projekttråd https://www.byggahus.se/forum/threads/villa-svarthem-totalrenovering-av-70-talshus.163064/. Därefter har många inspirerat mig här i stort och smått, bland annat kan jag tipsa om en projekttråd av @Ramnemark.RmK_71 skrev:
Glöm inte att köra en egen projekttråd när du börjar renovera
Logga in
Skapa konto
Det är svårare än vad det ser ut att gräva ett enkelt hål, men en stund senare såg det ut såhär. Mer grävning återstod innan...
Logga in
Skapa konto
... det var dags att fylla halva hålet igen. Det kändes lite bittert att fylla upp en stor del av hålet igen, men men.
Spännande att se förvandligen iaf. Och vi får se hur mycket trådar det blir. Men vem vetAndersPS skrev:
Frågestund: Det är snart dags att fylla på med jord och så gräsmatta. Det kommer att behövas relativt stora mängder jord, så frågan är, vad ska man sikta på? Siktad/harpad matjord? Gräsmattejord (mix av kompostmull, matjord och sand)?
Trädgården består till stor del av lera och ännu mera lera.
Trädgården består till stor del av lera och ännu mera lera.
Redigerat:
Antar att matjorden är billigare än gräsmattejord men den räcker gott och väl! Har själv skånsk lera och när vi la nytt gräs så la jag på ett 5cm lager med matjord. Tog sig direkt och blev en fin gräsmattaAndersPS skrev:
Jorden i sig kostar faktiskt detsamma, men det är transporten som är kostnaden. Hittills är matjorden billig att transportera, jag inte riktigt fått tag på ett rimligt pris på transport för gräsmattejorden.J Jarlsgård skrev:
Århundradets off topic!
Jag var hemma hos mina föräldrar och hittade lite foton, bland annat när jag var 15 år och testade VR för första gången. Utan att avslöja hur gammal jag är, så var det många år sedan.
Grafiken har blivit bättre men upplevelsen är faktiskt ganska snarlik.
Logga in
Skapa konto
Jag var hemma hos mina föräldrar och hittade lite foton, bland annat när jag var 15 år och testade VR för första gången. Utan att avslöja hur gammal jag är, så var det många år sedan.
Grafiken har blivit bättre men upplevelsen är faktiskt ganska snarlik.
Logga in
Skapa konto
Det var ett tag sedan, men det hinns med en del inomhusaktiviteter också. Detta är ännu ett fynd från pappas verkstad, så nu kan det bli ordning och reda i min verkstad. Det är ett hemmabygge, en sorts verktygskaruell med krokar. Vilka grejor, alltså.