Efter många om och men så "bestämdes det" att vi ska ha ett spabad i trädgården!
Efter att ha kollat runt på olika lösningar så beställde jag en eluppvärmd terasspool med balja av polyeten.
Köpet gjordes 7/6 hos svenskabadtunnor.se och leveransen gick snabbt och smidigt.
Bubbelsystemet och belysningen som är tillval var restade men med löfte att skickas så fort som möjligt.
Här kommer lite bilder på grejerna.
Efter att ha kollat runt på olika lösningar så beställde jag en eluppvärmd terasspool med balja av polyeten.
Köpet gjordes 7/6 hos svenskabadtunnor.se och leveransen gick snabbt och smidigt.
Bubbelsystemet och belysningen som är tillval var restade men med löfte att skickas så fort som möjligt.
Här kommer lite bilder på grejerna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Idag var grannen här och grävde bort lite gräs med skopan!
Resten gräver jag för hand.
Resten gräver jag för hand.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag har också tänkt att beställa från dem, en Pacific.
Hur levererades den? Med lastbil och handtruck/pall-lyft eller med kranbil? Det jag funderar på är om den som kör ut den kommer att ha möjlighet att ställa av den på mitt släp (istället för på gatan) så att jag kan flytta den själv till baksidan av huset utan att kalla in massa bärhjälp...
Hur levererades den? Med lastbil och handtruck/pall-lyft eller med kranbil? Det jag funderar på är om den som kör ut den kommer att ha möjlighet att ställa av den på mitt släp (istället för på gatan) så att jag kan flytta den själv till baksidan av huset utan att kalla in massa bärhjälp...
Möjligt, men Pacific är 240x200cm och väger 80kg
Ett spännband genom pallen och sen kanske man helt enkelt kan dra den (över grusplan och gräs)...
Men vete 17 om 80kg kan stämma. På deras sajt står det att den som TS köpt väger 100kg och den är 192cm i diameter, så Pacific borde ju väga mer.
Ett spännband genom pallen och sen kanske man helt enkelt kan dra den (över grusplan och gräs)...
Men vete 17 om 80kg kan stämma. På deras sajt står det att den som TS köpt väger 100kg och den är 192cm i diameter, så Pacific borde ju väga mer.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Jag släpade ett tungt löpband genom trädgården till baksidan huset till vårt gym.S stewed skrev:
Jag släpade det på pressningar så det fick lägre friktion. Klarade gräsmattan utan att bli förstörd.
Ett stort Tunturi som vägde drygt 150 kg.
Det kom på pall och låg i en stor kraftig kartong som jag fick över på 1:a pressningen, och sedan nästa och nästa.
Tur det var en kraftig kartong det låg i.
Det är inga problem att bära karet. Vi köpte precis modell grand från svenska badtunnor. Själva karet tror jag inte väger mer än 30 kg. Så inga problem för två personer att bära.
Badar varje dag/natt. Whiskey köps genom bud hos Calle, Hel kartong 12x1 liter, för närvarande TULLAMORE DEV men det variera genom åren!K Kjell_G skrev:
Har kört i 4 år nu och och det enda problemet var att pumpen inte ville start efter stått stila något dygn. Först meka jag sönder den och rengjorde axialtätningen i teflon. Men den fick knuffa igång ändå, men efter jag bytte condensator 8uF för 110kr så funkar det perfekt. Däremot har uppvärmning fungerat utan problem året runt även när det var -14˚C förra vintern. Har provat lite olika temperaturer och 39˚ på vintern, 37˚C på sommarn är lagom. Regeleringen med Fjärrvärme är perfekt.