Själv gjorde jag enligt bifogad bild... cc30 samt distanser från betonggolv på ungefär samma mått... nyttjade 70x45 som regel... kan tillägga att golvet ligger stabilt..

• Installationsprocess för golv med isoleringsskivor och träreglar monterade på betonggolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
KJD och 2 till
  • Laddar…
M MaM skrev:
Själv gjorde jag enligt bifogad bild... cc30 samt distanser från betonggolv på ungefär samma mått... nyttjade 70x45 som regel... kan tillägga att golvet ligger stabilt..
ser riktigt bra ut (y). jag började ju som sagt med 120x45 och experimentera men tyckte det var för klumpigt. frågor:

1. Hur gjorde du infästning mot tvärregeln/ramen? fransk träskruv (så man kan komma åt vinkelrätt uppifrån)?
2. Hur gjorde du distanserna? är det plastbricka i botten och trä-distans ovanpå?
3. Hur fäste du reglarna i distanserna och golvet?
4. Vad är det för isolering? frigolit? något annat?

tack för bild!

• Gilla
jenzino
  • Laddar…
Hej

1: Ramen är skråskruvad, tänker att ramen hålls på plats av de enskilda fästpunkter som varje enskild regel ger..

2: Det är Xps-cellplast i samma dimension som reglarna, vilar på distanserna för att skapa ventilationsmöjlighet under golvet

KJD KJD skrev:
Mina reglar C24. XLs personal är pålästa, jag vill dubbelkolla hans beräkning innan jag står för den här. Tycker inte vi ska hoppa på folk som jobbar i butikerna, det är yrkesmän i det här fallet. Vi som är här är glada amatörer.
Glöm hans tumregel och föreslå gärna något själv :). Jag lyssnar gärna.
Har en monteringsanvisning för Nivell här, ska bli spännande att studera.
Att ”XLs personal är pålästa” kommer hjälpa dig föga när golvet sviktar. Jag har redan gett dig förslag att jämföra med Subfloor och Nivell som har system som ska följa byggreglerna. Ser ingen anledning att verifiera att deras system med beräkningar i nuläget.

Tjärpapp i botten sedan trä och distans i plast...

Skruv vid varje fästpunkt genom plastbricka, träbit... ej fäst i golvet

Känns lite riskabelt bara med cellplast i trägolv med tanke på ev brand, men reglingen tror jag nästan jag snor rakt av. Ev använder jag fransk träskruv eller hex-skruv för att komma åt och dra i infästningarna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.