R
S Stugmannen skrev:
Håll inne nollan på displayen. Välj avancerad - kalibrera
När den står i laddatationen antar jag?
 
R Ryssi skrev:
När den står i laddatationen antar jag?
Japp!
 
  • Gilla
Raecer11
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Har ett litet problem med min 310a.
Ska anlägga trädgårdsland där klipparhuset står idag. Detta innebär att klipparen behöver backa så lång som möjligt (3 m) och sedan vända 180 grader för att börja klippa.
Har ställt in backsträckan och så långt allt väl.
När jag ställer in utfartsvinkel har jag satt denna till 180-180 grader, alltså ett halvt varv, dock vänder klipparen bara 90 grader och börjar sen klippa.
Vad kan vara problemet eller vad har jag gjort fel?
Citerar mig själv, någon som har någon idé på vad problemet kan vara?
Klipparen backar ungefär till näst sista raden av plattor på bilden nedan, vänder sedan 90 grader (trots att den är inställd på 180) och börjar klippa. Vad gör jag fel?
Trädgård under konstruktion med plattor, grus, gräsmatta och oavslutat byggprojekt i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Lexington Lexington skrev:
Citerar mig själv, någon som har någon idé på vad problemet kan vara?
Klipparen backar ungefär till näst sista raden av plattor på bilden nedan, vänder sedan 90 grader (trots att den är inställd på 180) och börjar klippa. Vad gör jag fel?
[bild]
Testa att ställa in klipparen i "komplex läge" och se om det löser det. ett annat alternativ om du inte får det att funka är att ställa in backsträckan längre än sista raden.
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
Backsträckan går inte att öka, den är inställd på 300 cm (max).
Har inställt att den 100% av gångerna ska svänger vänster och 180 grader, ska kanske prova att ställa den så 50% av gångerna svänger den vänster och 50% höger?
 
Testa även att skifta till komplex. Vissa av mina inställningar verkade inte aktiverad förrän dess. Tex korridorsfester.
 
  • Haha
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
S Stugmannen skrev:
korridorsfester.
Den inställningen har inte jag på min :rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Den inställningen har inte jag på min :rofl:
haha, autocorrect ger en kreativa förslag ;)
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
S Stugmannen skrev:
Testa även att skifta till komplex. Vissa av mina inställningar verkade inte aktiverad förrän dess. Tex korridorsfester.
Har inte det valet (komplex) i min meny, men löste det genom att sätta att den skulle följa guiden 5 m ut o sen starta! Så allt löst!
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Har inte det valet (komplex) i min meny, men löste det genom att sätta att den skulle följa guiden 5 m ut o sen starta! Så allt löst!
Toppen!
komplex hittar du om du trycker 9 på menyn.
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
Lilla gubben tror han klipper gräs men hans riktiga jobb är att patrullera
Björktrastar göre sig icke besvär. Klipphöjd 7
 
  • Rörlig bild av en autonom gräsklippare i arbete på en gräsmatta vid skymning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C
K Kjell_G skrev:
Lilla gubben tror han klipper gräs men hans riktiga jobb är att patrullera
Björktrastar göre sig icke besvär. Klipphöjd 7
He he, vi har hela trädgården full med björktrastar just nu och tillsammans med sädesärlan verkar de vara bra kompisar med roboten som hjälper dem att hitta mat.
Slangen ser ut att leva farligt där ;)
 
Nä, inte med klipphöjd 7
 
C
K Kjell_G skrev:
Nä, inte med klipphöjd 7
Ha ha, famous last words... :rofl:
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Har en 310 med hemmabyggt garage. Roboten följer guide hem. Hade i början korridorbredd ställd på 3 för att inte få så mycket spårbildning i gräset men upplevde att det var svårt att hitta in i garaget då. Ändrade därför korridorbredd till 1 och då fungerar det helt ok, nu ser man dock tydligt var guidekabeln ligger i gräsmattan. Är det någon som vet hur korridorbredd fungerar när roboten närmar sig laddstationen? Den verkar inte känna av att den är ex 3m ifrån och ska smalna av korridorbredden. Finns det någon inställning man kan göra ytterligare?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.