Shirack skrev:
Bladen enligt tidigare i tråden
Främst används det på bladen, men det kan även tas upp via rotsystemet om ämnet finns i jorden, men det bryts ner hyfsat fort (beroende på källa).
 
Shirack skrev:
Maskrosorna ser trötta ut nu
hehe, ja där var det inte mycket gräs. Ett tips är att stödså om några dagar så du inte får etablering av nytt ogräs där..
 
O Ozzman skrev:
Slinker igenom med en snabb fråga. Tas MCPA upp av rötterna eller bara bladen? Jag har tänkt dra igång en runda nästa vecka och tänkte samtidigt passa på att ta en grusstig som går längs med vårt hus (växer en massa skit där). Ca 1 meter från grusstigen finns min smaraghäck som jag är väldigt rädd om. Som ni förstår så vill jag inte ta död på min häck...
Nej, nej inte på grusstigen. Det finns mycket effektivare grejer som tar allt! Roundup t ex.
 
  • Gilla
tpsoft
  • Laddar…
lilytwig lilytwig skrev:
Nej, nej inte på grusstigen. Det finns mycket effektivare grejer som tar allt! Roundup t ex.
Om man bortser från roundup, finns det ngt annat?
 
Oh, ja det finns flera. Dumt att nämna R U. Jag använder något från granngården. Ogräsrent eller ogräsbort? Eller var det nix!. Funkar super. Köpte oxå en ogräsbrännare på Kjell för 300:-. En värmepistol på skaft. Det tar litet mer tid, men verkar funka bra på det som växer i plattskarvar.
 
Serpent 750 Serpent 750 skrev:
Har använt mig av Loredo Quattro länge nu och det slår allt vill jag påstå, inte ett ogräs blir kvar, köper från EBay i Tyskland, senast idag kom en låda med 10st 400ml flaskor, många säljare har ingen extra frakt beroende om du köper 1 eller flera flaskor så därför köper jag alltid större mängd.
//Thomas
Har du tips på inköpsställen? Aldrig handlat på ebay och det jag hittar är väldigt dyr frakt.
 
J jrej skrev:
Har du tips på inköpsställen? Aldrig handlat på ebay och det jag hittar är väldigt dyr frakt.
Kolla inlägg #1311 och den länken #1260 för bruksanvisning!
 
J jrej skrev:
Har du tips på inköpsställen?
Agrarking i Tyskland. Kommer på ett par dagar och frakten är inte oöverkomlig.
 
Tack för tips är dicotex jämförbart med laredo Quattro som många tipsar om?
 
B Bo Berglund skrev:
Agrarking i Tyskland. Kommer på ett par dagar och frakten är inte oöverkomlig.
Agrarking har slut nu ser det ut som
 
L LFN skrev:
Agrarking har slut nu ser det ut som
Det är samma problem som uppstår i Coronatider. Lite reklam på forumet och hyllorna töms i Tyskland.
Allt är slut på Jem&Fix samt ByggMax när det gäller trall, fix, flytspackel, primer, sånt som hempularen plötsligt fått tid till. Jag tog dom sista 6 säckarna!:rofl::strong:
 
Hallå!
Jag gjorde om hela gräsmattan i höstas och den är hyfsat fin på sina ställen men jag har så sjukt mycket kvickrot :(
har dicotex hemma men det biter ju inte på kvickrot så jag funderar på roundup, någon som testat? Att ta bort det för hand skulle ta en vecka så om någon har tips eller liknande problem får gärna dela med sig.
 
E EH21 skrev:
Hallå!
Jag gjorde om hela gräsmattan i höstas och den är hyfsat fin på sina ställen men jag har så sjukt mycket kvickrot :(
har dicotex hemma men det biter ju inte på kvickrot så jag funderar på roundup, någon som testat? Att ta bort det för hand skulle ta en vecka så om någon har tips eller liknande problem får gärna dela med sig.
Är du säker på att det är Kvickrot? Jag har nämligen samma problem men fick till mig att det var Hundäxing och inte Kvickrot, nu vet jag varken ut eller in. Oavsett vad så är nog enda lösningen att gräva upp en efter en och så på nytt. Tog bort ca 30 st sen gav jag upp. Går ju snabbare att hyvla bort gräsytan å anlägga ny matta där det är som värst.
 
I inxs74 skrev:
Är du säker på att det är Kvickrot? Jag har nämligen samma problem men fick till mig att det var Hundäxing och inte Kvickrot, nu vet jag varken ut eller in. Oavsett vad så är nog enda lösningen att gräva upp en efter en och så på nytt. Tog bort ca 30 st sen gav jag upp. Går ju snabbare att hyvla bort gräsytan å anlägga ny matta där det är som värst.
Jag är ganska säker på att det är kvickrot men har så många så det är meningslöst att ens börja rensa för hand
 
E EH21 skrev:
Jag är ganska säker på att det är kvickrot men har så många så det är meningslöst att ens börja rensa för hand
Samma här. Hoppas någon kommer med en bra lösning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.