4 367 688 läst · 32 112 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 935 inlägg
Börjat måla om fönstren, två klara, fem plus en dörr kvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Håller som sagt på att måla fönster (och en dörr) hittade precis detta, karmen på ena sidan på dörren är rutten nere o ca 15 cm upp, är det bara att såga bort o fälla in en ny bit? Eller hela karmen måste bytas?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Är karmen frisk i övrigt så räcker det att byta den skadade delen. Varför göra mer ingrepp n nödvändigt. Det är förvisso lite pyssel att byta ut en del av karmen men att byta hela ger också en hel del arbete, kanske behöver då också dörren bytas.
Börjat skiva väggarna i badrummet.
Inte helt utan missöde dock. Märkte ut på den första skivan vart alla slangar till duscharna gick. Trodde jag. Glömde märka ut nere i högra hörnet. Resultatet blev att jag drog en skruv rakt in i en av slangarna. Tyckte det kändes konstigt så backade ut skruven igen, och där följde en vattenstråle med. Snabbt ner och stänga vattnet, sen ringa rörmokaren. Han kom efter 30min. Tillsammans bytte vi det skadade röret. Kunde behålla skyddsröret. Otroligt smidigt, och snabbt. Vart gjort på 15-20min. Sen kunde man fortsätta.
Logga in
Skapa konto
Inte helt utan missöde dock. Märkte ut på den första skivan vart alla slangar till duscharna gick. Trodde jag. Glömde märka ut nere i högra hörnet. Resultatet blev att jag drog en skruv rakt in i en av slangarna. Tyckte det kändes konstigt så backade ut skruven igen, och där följde en vattenstråle med. Snabbt ner och stänga vattnet, sen ringa rörmokaren. Han kom efter 30min. Tillsammans bytte vi det skadade röret. Kunde behålla skyddsröret. Otroligt smidigt, och snabbt. Vart gjort på 15-20min. Sen kunde man fortsätta.