1 655 262 läst · 3 173 svar
1655k läst
3,2k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Bärare i MDF med bookmatchat askfaner, vars ådring löper runt sidorna - dvs faneret är vikt runt hörnet samma ådring fortsätter på nästa sida. Kant framåt och bakåt har kantlist i massiv ask. Inuti infälld LED-belysning, ullfilt på bakstycket samt en svävande knivvlist i massiv ask med infällda magneter. Luckorna är i härdat glas med slipade kanter. Upphängningen är i massiv ask och indragen något i förhållande till själva skåpet vilket ger ett luftigt intryck. Upphängningen är en fransk regel med en extra låsning för användning i offentlig miljö. Asken är lutad och därefter oljad med hårdvaxolja.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 376 inlägg
Jösses!!!Daniel_N skrev:Bärare i MDF med bookmatchat askfaner, vars ådring löper runt sidorna - dvs faneret är vikt runt hörnet samma ådring fortsätter på nästa sida. Kant framåt och bakåt har kantlist i massiv ask. Inuti infälld LED-belysning, ullfilt på bakstycket samt en svävande knivvlist i massiv ask med infällda magneter. Luckorna är i härdat glas med slipade kanter. Upphängningen är i massiv ask och indragen något i förhållande till själva skåpet vilket ger ett luftigt intryck. Upphängningen är en fransk regel med en extra låsning för användning i offentlig miljö. Asken är lutad och därefter oljad med hårdvaxolja.
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
//Ronnie
Logga in
Skapa konto
Vi behövde en ersättare till vår 15 år gamla ekhink så att Höstfloxen har någonstans att bo.
Jag hade lite 38x95 reglar liggande som sågades till, limmades och plastades med brunfärgad epoxi på insidan ocg undertill. På utsidan ville jag egentligen ha en liten åldrad brunaktig ek-look på trät då furu är lite gulaktigt tråkig, men jag fick helt fel brytning på oljan. Gråsvart snarare än ljusbrun, men det blev en helt ok "reclaimed wood look" istället. Får se om jag kan använda stålbanden från gamla tunnan.
Ska säga att botten naturligtvis är dränerad med hål. Även de plastade. Jag hoppas att denna blir arvegods till slut.
Riktigt snyggt!Daniel_N skrev:Bärare i MDF med bookmatchat askfaner, vars ådring löper runt sidorna - dvs faneret är vikt runt hörnet samma ådring fortsätter på nästa sida. Kant framåt och bakåt har kantlist i massiv ask. Inuti infälld LED-belysning, ullfilt på bakstycket samt en svävande knivvlist i massiv ask med infällda magneter. Luckorna är i härdat glas med slipade kanter. Upphängningen är i massiv ask och indragen något i förhållande till själva skåpet vilket ger ett luftigt intryck. Upphängningen är en fransk regel med en extra låsning för användning i offentlig miljö. Asken är lutad och därefter oljad med hårdvaxolja.
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Skulle du vilja dela med dig hur ni gjorde knivlisterna? Vilka magneter ni använde, hur mycket materiel det är kvar där magneterna sitter och sånt..