Jag gillar kontrasten mellan en rak vit ny fin hängränna och det gamla shyssta tegelpannorna (Y) Blir det gul lockpanel på byggnaden?
 
Husunderarbete med nyisolerad fasad och fönster, gammalt tegeltak, och byggmaterial på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Isolerat och monterat fönster. Även byggt ställning till bakre gaveln.

Jag ville ha de gamla pannorna kvar. Tycker de är fina. Vad gäller panel tror jag det blir med lockläkt. Huset blir rött med vita knutar.
 
  • Gilla
Byråkrat och 5 till
  • Laddar…
johel572 johel572 skrev:
[bild]
Isolerat och monterat fönster. Även byggt ställning till bakre gaveln.

Jag ville ha de gamla pannorna kvar. Tycker de är fina. Vad gäller panel tror jag det blir med lockläkt. Huset blir rött med vita knutar.
Okej! Det är ganska klassiskt när man förr hade stor gul trävilla så blev uthusen röda?
 
Joachim Johansson Joachim Johansson skrev:
Okej! Det är ganska klassiskt när man förr hade stor gul trävilla så blev uthusen röda?
lite så jag tänker uthus i enkel slamfärg och lite mer påkostat på boningshuset
 
  • Gilla
Joachim Johansson
  • Laddar…
Svetsad metallkonstruktion av parasollfot för ingjutning ligger på ett bord i ett verkstadsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Svetsat ihop en parasollfot för ingjutning
 
  • Gilla
erkka och 1 till
  • Laddar…
Har bytt det sista fönstret på gavel och spikat panel. Avslutade med att måla. Köpte hattläkt. Ska bli spännande att se hur det blir.

Renoverat hus med nytt fönster och nymålad fasad med isoleringsmaterial och stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Målat underbrädor. Gjort knutar, smygar och foder samt satt läkt på ena sidan. Känns bra!

Nyrenoverad röd stuga med vita knutar, nymålad läkt och underbrädor, stege på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
I dagens hetta har jag hållt mig i källaren och pysslat ihop lite rör. Ska in med en ny (fast gammal) radiator så att man kanske får sitt elektroniklabb snart :)
Nyligen sammanfogade kopparrör för radiatorinstallation i ett källarutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fått ihop det. Nu ska jag bara beställa lite delar som fattas.

Sedan (när solen gått ner) målade jag läkten på mitt Tiny House. Fy vilket jobb!
Rödmålad husvägg med fönster, stege, öppen färgbunke och penslar på gräsmattan under kvällsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu ska det bara slutmålas. Sedan är gaveln kvar...
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
johel572 johel572 skrev:
I dagens hetta har jag hållt mig i källaren och pysslat ihop lite rör. Ska in med en ny (fast gammal) radiator så att man kanske får sitt elektroniklabb snart :)
[bild]
Fått ihop det. Nu ska jag bara beställa lite delar som fattas.

Sedan (när solen gått ner) målade jag läkten på mitt Tiny House. Fy vilket jobb!
[bild]
Nu ska det bara slutmålas. Sedan är gaveln kvar...
Det blir fint, finns inte hattläkten i slamfärg på Hedins? Kanske bara är vanliga 21x45 som finns?
 
  • Gilla
Wirre740 och 9 till
  • Laddar…
Idag kom jag äntligen igång med ett lite projekt jag tänkt på ett tag. Ska bygga ett sortimentskåp för skruvar och muttrar.

Verkstadsscenario med uppkapad skivmaterial och spår, verktyg och insatslådor i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Börjar med att kapa upp och spåra lite skivmaterial.

Bordsåg med notklinga och uppkapat skivmaterial, förberedelse för att bygga sortimentskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Första gången jag provar notklingan och jag måste säga att det var väldigt smidigt.

Verkstadsscen med pågående bygge av sortimentskåp, trämaterial, verktyg och lim syns på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Limmar och skjuter ihop det. Har ser jag möjligheter för förbättring av min teknik :)

Flerfärgade insatslådor i gult, rött, grönt och blått för skruvsortiment ordnade på ett betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Insatslådor från Kina. Verkar vara helt ok kvalitet fast de kostar en tiondel jämfört riktiga sortimo.

Nu ska det bara byggas ett skåp. De är inte så djupa men det blev så då jag har en drös begangnade utdragskenor som är 300mm.
 
Redigerat:
  • Gilla
fremax och 6 till
  • Laddar…
Hemmagjort sortimentskåp av skivmaterial med lådor, rullskenor och handtag står i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sortimentskåpet klart! Det var inte så lätt att bygga i skivmaterial som jag tänkte men jag fick ihop det till slut. Byggd av gamla hyllplan, begagnade rullskenor och handtag, färgen hittade jag en gammal burk i källaren.

Hemmagjort sortimentskåp av återanvända hyllor och rullskenor med färgglada lådinsatser och en katt framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lagom mycket insatser i lådorna :) Nu ska det bara upp på väggen.
 
  • Gilla
skogstomten och 10 till
  • Laddar…
Godkände kvalitetskontrollanten det?

Blev riktigt snyggt enligt mig iaf. Men den där modellen av kontrollanter kaan ju vara lite petiga ;)
 
  • Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Hittade ett gammalt (men nytt) sågblad som låg och skräpade i garaget så jag snidade till ett handtag av ett vedträ. Björk.

Hemmagjord såg med björkhandtag och stålnitar på en stock med spån och vedträn runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hemgjord kniv med handtag av björk och nitat sågblad på en stubbe med träspån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skaft av björk då det var det jag hade till hands. Format efter ett yxskaft.

Handtag av björk nitat fast vid ett sågblad på ett arbetsbord med träspån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nitade fast bladet med gamla stålnitar.
 
Redigerat:
  • Gilla
Jonatanm535 och 8 till
  • Laddar…
P
johel572 johel572 skrev:
[bild]
Sortimentskåpet klart! Det var inte så lätt att bygga i skivmaterial som jag tänkte men jag fick ihop det till slut. Byggd av gamla hyllplan, begagnade rullskenor och handtag, färgen hittade jag en gammal burk i källaren.

[bild]
Lagom mycket insatser i lådorna :) Nu ska det bara upp på väggen.
Men va snyggt! Har själv planer på sån där förvaring, vart i kina/websida hitta du plastlådorna? Har sökt på Ali men gått bet där :thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.