R
M Mikael Karl skrev:
Håller med men man kan ju trimma en moppe även fast den är gjord för att maxa 30:p
Jag gillar egentligen inte liknelser med motorfordon men jag nappar, vilka mopeder är ursprungligen gjorda för att gå i 30km/h? ;)

Och om den är faktiskt är det så tycker jag precis samma sak, dålig idé.
 
Bowman
R RoAd skrev:
Nej, Webers "sear station" är inte samma sak. Det är bara lite tätare med vanliga brännare där. Så visst, varmare blir det men inte som en infraröd brännare.

Både Napoleon och Broil king har grillar med dessa brännare men weber har så vitt jag vet ingen sådan för normal grillning. De har det som rotisseribrännare i deras summit men den sitter på baksidan av grillen och går inte att grilla över.

Weber gör bra grillar men de leder inte direkt utvecklingen.
Ja ok, där ser man, ja infraröd verkar smutt..
 
R RoAd skrev:
Jag gillar egentligen inte liknelser med motorfordon men jag nappar, vilka mopeder är ursprungligen gjorda för att gå i 30km/h? ;)

Och om den är faktiskt är det så tycker jag precis samma sak, dålig idé.
Innan -98 var det 30 för alla förutom de förare som vågade trotsa instruktionsboken och öka effekten:)
 
R
Min poäng var att jag inte känner till något märke som bygger sina mopeder för enbart den Svenska marknaden och i andra länder får de gå mycket fortare. De är m.a.o. designade för en högre hastighet och strypta i Sverige.
 
Bowman
Om vi skall fortsätta liknelsen med moppar..
Om man nu trimmade dessa, så gick det la så där om man bara satte på en större förgasare men inte bytte insug och portade cylindern osv osv :)
 
  • Gilla
errno och 1 till
  • Laddar…
Bowman
Har nu hittat ännu en liten ”utmaning” :)
Det verkar bli sämre och sämre flås på grejerna ju mindre gasol man har.Visst om den är nästan tom, men det skvalpar ju rejält än.
Började märka denna effektminskning från ca 25% kvar i min kompositflaska på 10kg.
Nu är jag nere på 10-15% och det tar 15-20 min att nå 250° sen stannar den typ där. Från början kom man lätt upp i 300°
Rätt iakttaget, samma för er andra?
Skall testa metallflaska nästa byte, kanske gör det nåt även på denna punkten.
 
R
Nej, jag har samma effekt tills flaskan är helt slut. Och vid denna årstiden kan det knappast spela någon roll om det är metall eller komposit i flaskan.
 
Bowman
R RoAd skrev:
Nej, jag har samma effekt tills flaskan är helt slut. Och vid denna årstiden kan det knappast spela någon roll om det är metall eller komposit i flaskan.
skumt, undra vad det är då.
Termometern som visar annorlunda kanske.
 
R
Vet inte vad det kan vara, men att en genesis stannar vid 250C kan verkligen inte vara normalt. Kolla med webers support?
 
Bowman
R RoAd skrev:
Vet inte vad det kan vara, men att en genesis stannar vid 250C kan verkligen inte vara normalt. Kolla med webers support?
Ja jag får göra det.
Tack!
 
Bowman
Jag körde ett eget test först med elektroniska temperaturmätaren och det visade sig att lockmätaren är helt kass.. Grillen spurtar upp i över 300° som vanligt. Trots nästan tom flaska. Men lockmätaren kommer inte längre förbi 250° typ. Det var ju bra att veta :)
 
Hej

Skumt detta. Har en 30 mBar regulator till min napoleon och tänkte byta till en 50 mBar men sen läser jag att 30 Mbar och 50 mbar levererar lika mycket gas per h...alltså båda levererar 1,5 kg/h. Visst borde väl 50 mbar leverera mer gas... eller tänker jag helt fel?
 
Fairlane
Det borde leverera mer på samma tidsenhet om trycket ökar tycker jag också.
Jag har 30 mbar på min Napoleon och har inget problem att få upp grillen i temperatur. Om jag minns rätt så var det 30 mbar på regulator i Sverige men 50 på de flesta andra ställen?!
Jag antar att det beror på att det är olika gas i ilika länder.
 
Sittställning
Jag tycker fan det va dåligt tryck i min Weber 3000 serie.. smått besviken på detta. Kol va mycket snabbare och då grillar jag ändå med locket på alltid.

Snabb fråga.. 50mbar med bra flöde i timmen.. vart fasiken köper man det ?
 
Bowman
Sittställning Forlowt skrev:
Jag tycker fan det va dåligt tryck i min Weber 3000 serie.. smått besviken på detta. Kol va mycket snabbare och då grillar jag ändå med locket på alltid.

Snabb fråga.. 50mbar med bra flöde i timmen.. vart fasiken köper man det ?
Det var en vänlig själ som tidigare i tråden länka denna:
https://www.loofsgasol.se/search/?a=&q=484061
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.