Nu har vi kört den här lilla Napoleon-grillen Pro285-x Phantom ett stort antal grillningar, med 50 mBar regulator.

Kan säga att det är enbart positivt. Grillen har väsentligt mera muskler, och det saknas aldrig lägre effektnivåer. Inga fettbränder har uppstått (vilket det kan göra oavsett). Kan verka drastiskt att byta från standard 30 mBar till 50 mBar men inga problem har upptäckts. Det som gjordes innan bytet av regulator var att justera upp luftinblandninen i brännarnas inlopp men detta hade inte någon märkbar effekt i det läget. Möjligt att det förberedde bra för det högre gastrycket i 50 mBar-regulatorn.

Konstaterar bara att grillen är som jag vill ha den nu, uppjusterat luftinblandning i brännarna plus 50 mBars-regulator. Kraftfull och snabbreglerad. Kan gissa att man får släpp på lågorna i brännarna om det ligger justerat i standardläget, enkelt fixat.
 
  • Gilla
Jonatanm535
  • Laddar…
Till min Ooni Koda 16 köpte jag en sån här lucka som bidragit till att ugnen når högre temperatur på kortare tid samt inte blir lika känslig för vind.
 
  • Portabel pizzaugn Ooni Koda 16 med ny installera lucka som förbättrar uppvärmningen och skyddar mot vind, placerad på en utegrillplats med natur i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.