G ekaa88 skrev:
Hur känner du för att bygga ramp för roboten att åka över altanen? Det kanske inte alltid passar att den går över en altan där man oftast har bord och stolar osv. men tror plattgången är för smal. Roboten gränslar ju kabeln när den följer den vilket gör att singeln som ligger på sidorna ställer till det.
Vill/får inte göra den lösningen med att köra över altanen. Lyfter över den till andra sidan.
Yes då inte Worx kan använda sig av en guidekabel har jag förstått att jag inte kan ta den vägen längre.
 
R
Den klarar den stengången, jag har haft liknande. Den kommer aldrig studsa rakt på så 30cm ifrån väggarna behövs inte.

det enda du behöver se till är att den har tillräckligt med yta för att gå mitt på kabeln hem.

Worx är faktiskt i detta avseenden bättre än mycket dyrare robotar då den är mindre i storlek och klarar så pass smala korridorer

Edit: missade att det inte var stenbelagt full bredd, lägg ytterligare en rad på nån av sidora så borde det funka

Edit 2: var ute och mätte där där jag hade en 8m smal gång förut och den var runt 80-100cm (kommer inte ihåg exakt var linan låg på ena sidan) och det löste den utan problem.
 
Redigerat:
R RalleB skrev:
Den klarar den stengången, jag har haft liknande. Den kommer aldrig studsa rakt på så 30cm ifrån väggarna behövs inte.

det enda du behöver se till är att den har tillräckligt med yta för att gå mitt på kabeln hem.

Worx är faktiskt i detta avseenden bättre än mycket dyrare robotar då den är mindre i storlek och klarar så pass smala korridorer

Edit: missade att det inte var stenbelagt full bredd, lägg ytterligare en rad på nån av sidora så borde det funka

Edit 2: var ute och mätte där där jag hade en 8m smal gång förut och den var runt 80-100cm (kommer inte ihåg exakt var linan låg på ena sidan) och det löste den utan problem.
Men kommer inte knivarna köras under tiden den kör där.
 
R
Ja? Vad tänker du skulle vara problem med det?
 
R RalleB skrev:
Ja? Vad tänker du skulle vara problem med det?
Singel från sidan lägger sig alltid på plattorna rädd att man sliter på knivarna
 
R
Ja det är ju ingen stenkross så du får ju se till att det inte ligger där den åker.
Gäller förövrigt hela trädgården när man har robot, plocka undan leksaker, trädgårdsredskap, slangar, stenar m.m

detta gäller oavsett fabrikat på robot.
 
Oki om jag bestämmer mig att inte låta den köra i gången utan lyfta över den till framsidan. Hur tycker ni jag ska förlägga kabeln?
Blir det som en stor ö så med 1cm emellan över altanen?
 
C jerrycort skrev:
Oki om jag bestämmer mig att inte låta den köra i gången utan lyfta över den till framsidan. Hur tycker ni jag ska förlägga kabeln?
Blir det som en stor ö så med 1cm emellan över altanen?
Ja, det är nog alternativet.
Det funkar att lägga ihop dom OM dom inte korsas.
Kan du inte dra kablarna under altanen?
 
E evesve skrev:
Ja, det är nog alternativet.
Det funkar att lägga ihop dom OM dom inte korsas.
Kan du inte dra kablarna under altanen?
Altanen är redan byggd, trallen går åt fel håll för att bara plocka bort en planka eller två för att komma åt

Tänker på kantklippning o hemkörning. Om jag har Roboten på den sida som laddstation finns. Om den träffar gränskabeln innan min ö. Jag har läst att vid hemkörning kör den runt öar. Menar det att den kommer inte hitta hem?
 
Har
C jerrycort skrev:
Altanen är redan byggd, trallen går åt fel håll för att bara plocka bort en planka eller två för att komma åt

Tänker på kantklippning o hemkörning. Om jag har Roboten på den sida som laddstation finns. Om den träffar gränskabeln innan min ö. Jag har läst att vid hemkörning kör den runt öar. Menar det att den kommer inte hitta hem?
Du kan välja var du vill att lägga dom mellanliggande kablarna till ön.Gå runt altanen, följ huset eller annat ställe som gör det möjligt att komma åt den utan att bli förstörd av något
Har du klipparen och laddstationen på samma sida så hittar klipparen hem.
Har du satt klipparen på ön får du bära den hem, annars så går den runt tills batteriet tar slut.
Det finns inget annat sätt om du inte vill/kan ha en korridor.
 
Nicke Nyfiken
C jerrycort skrev:
Men kommer inte knivarna köras under tiden den kör där.
Om du väljer 2 arbetsområden i menyn så går den till det bortre området genom gången utan att knivarna körs. Sedan går den på den gräsmattan tills den vill hem och ladda. Då stannar knivarna och den följer tråden genom gången hem till laddaren utan att klippa. Ska du ha två arbetsområden ska dock trådarna i gången ligga ganska tätt, så klipparen inte hittar in i gången av sig själv medan den klipper.

Enda tillfället knivarna då skulle vara igång medan den är i gången är om du aktiverar automatiskt kantklippling. Väljer du istället att någon gång i veckan manuellt flytta klipparen och starta kantklipplingen så är problemet borta.
 
Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Om du väljer 2 arbetsområden i menyn så går den till det bortre området genom gången utan att knivarna körs. Sedan går den på den gräsmattan tills den vill hem och ladda. Då stannar knivarna och den följer tråden genom gången hem till laddaren utan att klippa. Ska du ha två arbetsområden ska dock trådarna i gången ligga ganska tätt, så klipparen inte hittar in i gången av sig själv medan den klipper.

Enda tillfället knivarna då skulle vara igång medan den är i gången är om du aktiverar automatiskt kantklippling. Väljer du istället att någon gång i veckan manuellt flytta klipparen och starta kantklipplingen så är problemet borta.
Väldigt intressant. Vet du ifall det funger med mjukvaran WG794e? Alltså zon indelning
 
E evesve skrev:
Har

Du kan välja var du vill att lägga dom mellanliggande kablarna till ön.Gå runt altanen, följ huset eller annat ställe som gör det möjligt att komma åt den utan att bli förstörd av något
Har du klipparen och laddstationen på samma sida så hittar klipparen hem.
Har du satt klipparen på ön får du bära den hem, annars så går den runt tills batteriet tar slut.
Det finns inget annat sätt om du inte vill/kan ha en korridor.
Att jag måste lyfta tillbaka den från ön har jag fattat.
Men bra att den hittar hem om är på samma sida
 
Nicke Nyfiken
C jerrycort skrev:
Väldigt intressant. Vet du ifall det funger med mjukvaran WG794e? Alltså zon indelning
Ja med rätt mjukvaruversion så funkar det på WG794E. Jag har själv en sådan klippare och körde olika arbetsområden tidigare innan jag gjorde om i trädgården.

Vad har du för version på mjukvaran?
 
Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Ja med rätt mjukvaruversion så funkar det på WG794E. Jag har själv en sådan klippare och körde olika arbetsområden tidigare innan jag gjorde om i trädgården.

Vad har du för version på mjukvaran?
Display på en Worx Landroid robotgräsklippare med texten "Välkommen ver 0.50" och knappsats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här i menyn står det ver 0.50 061113.
Jag skrev innan att jag har köpt den begagnad o ettiketen med serienumret är så utslitet.
Så jag kan inte logga in på worx hemsida för att ladda ner den senaste.
Sliten etikett på Worx gräsklippningsrobot visar version 0.50 061113, serienumret är delvis oläsligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har hittat en länk till ver0.92 men vet inte om det är rätt. Rädd att bricka den (om det går det på en robot.)
https://www.byggahus.se/forum/threa...ware-mjukvara-0-61.245643/page-7#post-3297163
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.