Kök och vardagsrum är först ut att renoveras. Så här kommer lite bilder på hur det ser ut idag.
Medans jag väntar på leverans river jag upp golven i hall och vardagsrum för där vill jag ha golvvärme. Limmad spånskiva är inget roligt att riva men vad gör man inte för sina fossingar.
Ny konstruktionen blir glespanel 22 mm med värmefördelningsplåtar och slang i, på det en 10 mm spånskiva och siste ett vinylgolv på 5 mm.
Ny konstruktionen blir glespanel 22 mm med värmefördelningsplåtar och slang i, på det en 10 mm spånskiva och siste ett vinylgolv på 5 mm.
Just nu väntar jag på rörmockaren som ska koppla bort radiatorerna så vi kan slänga ut rören innan jag bygger igen med glespanel där. Då fick jag lite dötid och kunde jobba med den kommande altanen som ska ligga utanför köket.
Taket må vara gammalt men eternit håller bra, minst 5 år innan jag behöver titta på det.
Källaren är väldigt torr och används inte mycket i dagsläget, utom nu när jag rivit ut golvet i vardagsrummet såklart så den får vänta.
Värmekällan är utbytt till en luft/vattenpump så nu blir det distributionen jag ändrar istället, tar bort gammalt enrörssystem och 2/3 på övervåning blir golvvärme medans resten blir tvårörssystem.
Och i köket är slitet, lådor går knappt öppna, hyllplan har hängt sig, kylen är väldigt dålig på att hålla temperaturen med mera.
Vad annat än att börja med husets hjärta då?
Källaren är väldigt torr och används inte mycket i dagsläget, utom nu när jag rivit ut golvet i vardagsrummet såklart så den får vänta.
Värmekällan är utbytt till en luft/vattenpump så nu blir det distributionen jag ändrar istället, tar bort gammalt enrörssystem och 2/3 på övervåning blir golvvärme medans resten blir tvårörssystem.
Och i köket är slitet, lådor går knappt öppna, hyllplan har hängt sig, kylen är väldigt dålig på att hålla temperaturen med mera.
Är det verkligen eternittak på ett 70-talshus? Verkar väl mer sannolikt att det är betongpannor som på "alla" andra hus från den tiden, bara en gissning...
H huggan skrev:Taket må vara gammalt men eternit håller bra, minst 5 år innan jag behöver titta på det.