1 794 522 läst · 5 850 svar
1795k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Var även jag på plockade på mig prylar. Blev lite lurad eftersom verktygen brukar släppas på torsdagen men har nog tur med min butik för allt fanns kvar att välja bland.
2st "snabbvinklar"
lasermätare
flappy disc
diamantkapskivor
stålborste till vinkelslip
slippapper till excenterslip 125 (hoppas hålbilden stämmer hyfsat)
slippapper till mutliverktyg 93x93
2st "snabbvinklar"
lasermätare
flappy disc
diamantkapskivor
stålborste till vinkelslip
slippapper till excenterslip 125 (hoppas hålbilden stämmer hyfsat)
slippapper till mutliverktyg 93x93
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
Jag testade också snabbvinkeln lite snabbt (pun intended) igår, verkade vara 90 grader eller åtminstone väldigt nära (möjligtvis avvikelse på någon 10-del av en millimeter på vinkelns längd) så fullgott för det jag tänker en sån vinkel är till för.
avseende slipen så har jag inte testat ännu men tveksamt om jag skulle sätta en kniv jag var rädd om i den, Verkar vara ganska grov ”grit” men ska försöka testa inom kort och återkommer
/U
avseende slipen så har jag inte testat ännu men tveksamt om jag skulle sätta en kniv jag var rädd om i den, Verkar vara ganska grov ”grit” men ska försöka testa inom kort och återkommer
/U
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
Har nu även testat slipen på billigaste HSS bit:et jag hittade, enda jag hittade att borra i som test var en liten bit faraxband, körde med automatkörnare och sen borren,
var klart effektivare (vassare) efter slipning, men ingen lek vilken grov yta det lämnade, gjorde sig inte så bra på bild då jag inte gick och hämtade en riktig kamera men ganska i linje med vad man kan se på youtube-tester...
inget jag skulle vilja köra på finborrar direkt men kanske kan några enklare borrar få ett nytt liv, knivar knappast och Max grovformning på stämjärn. För 200 kr känner jag mig ändå rätt nöjd...
/U
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
var klart effektivare (vassare) efter slipning, men ingen lek vilken grov yta det lämnade, gjorde sig inte så bra på bild då jag inte gick och hämtade en riktig kamera men ganska i linje med vad man kan se på youtube-tester...
Logga in
Skapa konto
inget jag skulle vilja köra på finborrar direkt men kanske kan några enklare borrar få ett nytt liv, knivar knappast och Max grovformning på stämjärn. För 200 kr känner jag mig ändå rätt nöjd...
/U
Tycker den ändå är ok, speciellt jämfört med en del andra budget-slipar (tex Lidls andra borrslip), Men självfallet inte jämförbar med semiproffs-grejor som tormek med Jigg. Den senare är dock så dyr att det blir billigare att köpa nya borrar istället, när man borrar så lite som jag iaf.
Min erfarenhet av borrslipar är att dom är jävulskt dyr om det ska ge bra resultat..
Att slipa för hand kräver en erfaren hand men kan ge riktigt bra resultat.
Ju mindre borr desto svårare, så börja med minimum 10mm å pröva.
Jag börjar få kläm på det nu efter nått hundratal..
Att slipa för hand kräver en erfaren hand men kan ge riktigt bra resultat.
Ju mindre borr desto svårare, så börja med minimum 10mm å pröva.
Jag börjar få kläm på det nu efter nått hundratal..
Nästa vecka kommer en del verktyg (Länk)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto