4 362 068 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 211 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 211 inlägg
Reglar för isolering på ytterväggen, köpt, kapat och grundat pärlspont (bakstycke till vitrinskåp och börjar måla om de splitter nya bågarna i det nya fönstret. Det tog emot lite faktiskt...
Målat golvet i pannrummet
Byggt dammskydd inför byte av golvbrunn och koppla på den på avloppet. Blir till att såga och bila upp en ränna på 5 meter.
Dragkedjedörren från byggmax var allt annat än bra, men med lite tejpinferno så funkar det
Dragkedjedörren från byggmax var allt annat än bra, men med lite tejpinferno så funkar det
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fått maken att byta ut 2 gamla brandvarnare mot nya. Så långt sträckte sig vår ambitionsnivå idag, dvs inte långt om man jämför med alla föregående talare. Men... vad är väl en bal på slottet om hela slottet brinner ner?
Fick format och gjutet murkrönen i alla fall. Regnet gav med sig.
Helgen har varit rätt så produktiv. Igår bytte jag spottarna i badrummet på ovanvåningen. De gamla LED-spottarna höll bara i 5 år. Trist då jag hoppades på 30 år...
Sen justerade jag ett dörrhandtag till vinden. Drog fram nätverkskabel från källaren och upp i skrubben vid köksingången. Planen är att sätta upp lite kameror så att vi kan se vad jycken hittar på när vi inte är hemma.
Sen putsade jag de sista murarna på uteplatsen och idag spikrev jag putsen och gjöt murkrönen. Får gå upp tidigt i morgon bitti och glätta gjutningen.
Inga bilder tyvärr.
Helgen har varit rätt så produktiv. Igår bytte jag spottarna i badrummet på ovanvåningen. De gamla LED-spottarna höll bara i 5 år. Trist då jag hoppades på 30 år...
Sen justerade jag ett dörrhandtag till vinden. Drog fram nätverkskabel från källaren och upp i skrubben vid köksingången. Planen är att sätta upp lite kameror så att vi kan se vad jycken hittar på när vi inte är hemma.
Sen putsade jag de sista murarna på uteplatsen och idag spikrev jag putsen och gjöt murkrönen. Får gå upp tidigt i morgon bitti och glätta gjutningen.
Inga bilder tyvärr.