K knipo skrev:
Var inte så säker på det!:rofl:

[länk]
Jag har aldrig haft några problem med sånt jag skickat, eller fått mig tiilskickat, via Posten.

• Wow
nissenhj
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Jag har aldrig haft några problem med sånt jag skickat, eller fått mig tiilskickat, via Posten.
Det var ett litet skämt.
Jag har med, oftast, bra erfarenheter av posten. Men med tanke på många andras erfarenheter av Postnörd o länken till tråden ovan så tänkte jag skämta till det lite.

O oskarsch skrev:
Bra pris! Men enligt Youtube är inte det där en PTBMOD 710 A1?

Länk till produktsidan:
[länk]
Dom på Youtube heter PTBM bara denna har extension OD på namnet och är utan LCD display och hög och lågfarts inställningen vad jag kan se. Imgen snabbchuck heller.
Blev lite besviken själv då jag var sugen på den med display då den verkar vara ganska lik Bosh:s variant.

J jojjo76 skrev:
Dom på Youtube heter PTBM bara denna har extension OD på namnet och är utan LCD display och hög och lågfarts inställningen vad jag kan se. Imgen snabbchuck heller.
Blev lite besviken själv då jag var sugen på den med display då den verkar vara ganska lik Bosh:s variant.
Det har du rätt i! Så mycket annat dåligt kan jag inte se. Och i Tyskland tror jag den andra låg på 130 euro.

Edit: 70 mm slaglängd var ju något sämre.

• Gilla
jojjo76
  • Laddar…
Spännande tråd som jag kommer följa nu när det snart öppnar en Lidl butik där jag bor

Keiller Keiller skrev:
Inte för att det har med verktyg att göra men jag var inne på Lidl i söndags och hittade såna där trappstegsmattor i halvmåneform i svart eller grått.
Ett set á 15 stycken för 149:-.

Billigt, tyckte jag, då Jotex tar 699:- för ett likadant set. Köpte en förpackning med gråa trappmattor och bar hem.

Upptäckte naturligtvis att jag har 17 steg i min trappa. Glad i hågen återvände jag till butiken igår för att handla fler. Slut! Kollade tre butiker till i närheten och alla har svarta kvar men inga grå.

Är det möjligtvis någon här som handlat samma gråa mattor och fått några över? Hör av er i så fall.
Jag köpte svarta för ett halvår sen. Det är bara att vänta så kommer dom tillbaks...

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det är bara att vänta så kommer dom tillbaks...
Ibland tror jag att Lidl grundlurar oss alla. När deras "fynd" kommer på "tillfälligt besök" shoppar vi loss bara för att det är så billigt, finns bara nu och kan vara bra att ha :oops:. Att liknande saker finns "jämt" på Biljularustaolsson till liknande priser förbiser vi glatt.

Skämt åsido, jag nog minst lika stor syndare som någon annan här med en hel del Parkside/Silvercrest i gömmorna men ibland undrar jag vem som lurar vem... :surprised:

• Gilla
jojjo76
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
Att köpa verktyg på Lidl borde vara som att köpa dem direkt på wish åtminstone vad gäller kvalitet
Jag upplever att Parkside håller bättre nivå än Biltemas och Julas egna märken. Lidl har dessutom, då verktygen bara säljs tillfälligt, ett väldigt bra sätt att ta emot returer/defekter: de tar emot så gott som allt då ingen som jobbar där är expert på produkterna.

• Älska
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Lime113 Lime113 skrev:
Jag upplever att Parkside håller bättre nivå än Biltemas och Julas egna märken.
Jag håller med och skrev mitt förra inlägg i tråden halvt på skämt. Är exempelvis väldigt nöjd med både en fräs och en bandslip som jag tror kostade runt 400 vardera. Klart prisvärda!

Lime113 Lime113 skrev:
Lidl har dessutom, då verktygen bara säljs tillfälligt, ett väldigt bra sätt att ta emot returer/defekter: de tar emot så gott som allt
Bra och bra. De tar emot det och ger pengarna tillbaka. Hos många andra får man i stället (möjlighet till att köpa) ett fungerande likadant verktyg, vilket ofta är vad man behöver då det förra lagt av "mitt i arbetet".

Har inte lämnat igen så mycket trasiga saker men hos Classe har det i alla fall alltid fungerat oklanderligt! Även Biltema har tagit tillbaka defekta prylar utan minsta knorr.

• Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
Lime113 Lime113 skrev:
Det har du rätt i! Så mycket annat dåligt kan jag inte se. Och i Tyskland tror jag den andra låg på 130 euro.

Edit: 70 mm slaglängd var ju något sämre.
ja så verkar det vara, den har även en betydligt högre lägsta hastighet om jag förstått det rätt.

Diskussion om kvalitet i jmf med andra märken etc raderad.

Diskussioner om skillnader i tex kvalitet mellan olika märker/prisklasser/modeller etc är viktig och relevant. Även en utvidgad diskussion där man tar in miljöpåverkan, kostnad/skruv, möjlighet att få tag på reservdelar etc är intressant. Denna tråden har dock mer karaktären av en tipstråd, förvisso med mer utrymme för diskussion (men då om specifika verktyg/maskiner) än den stora tipstråden. För därför gärna ovanstående diskussioner på verktygsforumet, dock i en egen tråd, inte i denna.

//Mod

• Gilla
Sthlm1891 och 14 till
  • Laddar…
Great! Så vad tror vi om borrmaskinen.?Scannat nätet utan att hitta något mer om den än vad som står på Lidls hemsida. Inte ens parksides hemsida har den.

J jojjo76 skrev:
Great! Så vad tror vi om borrmaskinen.?Scannat nätet utan att hitta något mer om den än vad som står på Lidls hemsida. Inte ens parksides hemsida har den.
Kollat Youtube? Har sett flera klipp i flödet där gällande den.

G Gri11en skrev:
Kollat Youtube? Har sett flera klipp i flödet där gällande den.
Då får du gärna klistra in en länk för jag hittar ingen. Du har inte blandat ihop den med PTBM 710 A1? Den med LCD skärm?

kanske att bordet ser ut att ha lite tunnt gods ut i videon "till den med display" ?
se 1:45 på

• Gilla
jojjo76
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.