1 794 683 läst · 5 850 svar
1795k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Mikael_L skrev:
Om det är vaxoljan som ni diskuterar så rekommenderas generellt inte vaxolja att ha utomhus, pga. eventuell frost. Vax mår inte så bra av minusgrader. Det brukat iallafall nämnas att det är det som är anledningen.
Varför deras vaxolja inte ska användas på just diskbänkar pga. vatten låter märkligt. Det är ju just det som en vaxolja är bra för
Raksliparna var igår nedsatta med 30%, 139 kr kostar de nu. Prisvärt. Jag har redan en sedan tidigare, men kunde inte låta bli att köpa en till.
Har använt rakslipen en hel del, den började låta riktigt skumt för ett tag sedan när jag körde hårt med en tygputsrondell, luktade lite bränt också. Men jag la undan maskinen utomhus under tak och efter en vecka testade jag den igen, och har nu använt den i minst 1 timme, utan att den låtit eller luktat bränt.
Men kommer inte köra lika hårt med den i fortsättningen iallafall. Och nu har jag två
Har använt rakslipen en hel del, den började låta riktigt skumt för ett tag sedan när jag körde hårt med en tygputsrondell, luktade lite bränt också. Men jag la undan maskinen utomhus under tak och efter en vecka testade jag den igen, och har nu använt den i minst 1 timme, utan att den låtit eller luktat bränt.
Men kommer inte köra lika hårt med den i fortsättningen iallafall. Och nu har jag två
Yes. Det är mer en lillebror till tryckluft och eldriva slipar från mer namnkunniga tillverkare. 6mm skaft för olika typer av hårdmetallskär och sliphuvud. Proffsgrejerna brukar vara lite högre effekt och bättre lagring så de tål mer belastning. Perfekt för att slipa metall på olika sätt.Alfredo skrev:
15 cm bitshållare för 30 kr verkar helt ok.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Denna?M Mårten Svemark skrev:Raksliparna var igår nedsatta med 30%, 139 kr kostar de nu. Prisvärt. Jag har redan en sedan tidigare, men kunde inte låta bli att köpa en till.
https://www.lidl.de/de/parkside-akk...?fromRecommendation=true&scenario=top_selling
Medlem
· stockholms län
· 262 inlägg
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 395 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 395 inlägg
Nja det är adaptern som går sönder först, går igenom ett par stycken varje år men det är värt för mig att slippa ett extra verktyg.Kim Gyllenhorn skrev:
En slagskruvdragare är svag jämfört med en mutterknack men det duger till en del jobb.