FredrikR FredrikR skrev:
Festool.
50% på maskiner och 70% på tillbehör.

AB Karl Hedin i Borlänge.

Osäker hur det är i övriga landet.
Fanns en del maskiner och lite tillbehör, tvingar, centrotec mm. (y)
Får åka till Ludvika och se om de har något liknande. Funderar över vad frum behöver för verktyg.

• Gilla
  • Älska
trojlee och 1 till
  • Laddar…
Jag var och köpte presentkort på Jula idag, och kassapersonalen sa att man fick 20% extra på beloppet om man använde det under januari. Jag hittar dock ingen info om detta på hemsidan.

Så tekniskt sett kan man väl köpa ett presentkort till sig själv och få 20% rabatt på hela sortimentet och på befintliga erbjudanden i januari, om det nu stämmer som kassapersonalen sade.

• Gilla
RoTe och 2 till
  • Laddar…
E Edvuld skrev:
Jag var och köpte presentkort på Jula idag, och kassapersonalen sa att man fick 20% extra på beloppet om man använde det under januari. Jag hittar dock ingen info om detta på hemsidan.

Så tekniskt sett kan man väl köpa ett presentkort till sig själv och få 20% rabatt på hela sortimentet och på befintliga erbjudanden i januari, om det nu stämmer som kassapersonalen sade.
Man vill ju gärna se det skriftligt då de är rätt lätt att förneka i efterhand :). Presentkortet borde laddas med 20% extra om det är sant

• Gilla
Bödvar McOlsson och 1 till
  • Laddar…
Tack för tipset!
Risken är väl stor att Jula i så fall inte kommer ha så jättebra kampanjer under Januari, fast det spelar ju inte så stor roll då det säkert finns endel som ändå är prisvärt med -20% alt att man i värsta fall bara sparar presentkortet om man ändå handlar på Jula ibland, vilket jag själv gör ganska ofta... :)

Ramnemark Ramnemark skrev:
Man vill ju gärna se det skriftligt då de är rätt lätt att förneka i efterhand :). Presentkortet borde laddas med 20% extra om det är sant

• Reklamskylt för presentkort med erbjudande om 20% extra värde vid köp under specificerade decemberdatum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
RoTe och 2 till
  • Laddar…
Tack för bilden! Den såg jag inte själv.

De hade öppet extra länge ikväll, iaf i Kållered, så det finns fortfarande möjlighet tror jag.

Någon bra mellandagsrea på verktyg/maskiner?

hsd
Redan :thinking:
Jag såg det på medimarkt åckså (på webben)

hsd hsd skrev:
Redan :thinking:
Jag såg det på medimarkt åckså (på webben)
Kan dom köra "black fridayvecka" kan dom nog starta mellandagsrean innan mellandagarna också

nikasp
Håller med, har en blå Bosch med 1,5Ah batt och tycker att jag kan skriva tillräckligt länge hemmavid.

S snowjim skrev:
Haha, här sitter jag med 2 skruvdragare som båda har 1.5 AH batteri. På era historier låter som att det inte skulle vara möjligt att jobba med men vi upplever inte att det varit några problem för hemmafix :)

Flyttade till hus för ca 5 år sen, har sen dess renoverat en hel del, det största projektet var köket där vi rev ut allt, även väggar, satte dit nya reglar, OSB, GIPS o.s.v. Visst fick man ladda maskinerna några gånger men inte så att det var störande, de har trotts allt vars 2 batteri.

Hade jag varit hantverkare där det kanske inte alltid är möjligt att ladda så hade jag absolut kört på större batteri.

Hur mycket skiljer egentligen vikten mellan de olika storlekarna?

• Gilla
snowjim
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Håller med, har en blå Bosch med 1,5Ah batt och tycker att jag kan skriva tillräckligt länge hemmavid.
Skruv och momentdragare är ju inte så farligt. Däremot om två personer använder varsin eller om du har två moment (borr + bits) så kommer de ladda ur ungefär samtidigt...

S snowjim skrev:
Hur mycket skiljer egentligen vikten mellan de olika storlekarna?
Jag har två stycken 1.5 Ah och två st 4 Ah och de skiljer så mycket i vikt så att jag aldrig använder 4Ah till skruvdragare förutom i absoluta nödfall. Till cirkelsågen är det 4 som gäller för mig.

• Gilla
nikasp och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.