3 397 551 läst · 18 271 svar
3398k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Hade varit najs, eller få det tillskuret med vattenstråle ännu hellre.
Men nej, jag sågar till grovt (millimetrar) på en liten kallsåg som står vertikalt. Sen formar jag med kontakthjulet på bilden ovan. De små radierna gör jag med mindre hjul.
Men nej, jag sågar till grovt (millimetrar) på en liten kallsåg som står vertikalt. Sen formar jag med kontakthjulet på bilden ovan. De små radierna gör jag med mindre hjul.
Hittade en fulsomstrykbyrå i Mammas klädkammare... Den var omklädda med röd vinyl och inte i något speciellt fint skick... Hon hade visst köpt den billigt på en loppis och tänkt klä om den... Nu när jag ärvt byrån så har jag tagit några spillbitar i garaget och gjort om den på mitt sätt...
God jul på er alla.
God jul på er alla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggt en halvvägg till entrén, blev färdig idag. Hundar som älskar besök + baby på väg så känns det som vi vill kunna montera upp en grind så folk inte blir påflugna fick köpa en bit ekskiva från lokala snickeriet för 30€, klöv den i min supervassa clasohlson bänksåg. Hela snittet blev svarbränt så spenderade 2 timmar med sandpapper för att få bort fanskapet toppade med osmo top-oil, gillar att den inte ger någon färg eller ens ton till träet, ser mer eller mindre obehandlat ut.
Blandade till lite vaxolja i min fenomenala limgryta... 50kr kostade den på myrorna...
Hade en olycka förra veckan... av nån anledning så vaxoljade jag garagegolvet istället för den där byrån jag höll på med.. då tog burken slut, därav behovet av att göra en ny. Nu är det bara svårigheten att få tag på mer bivax kvar... Har inte nån stor snutt hemma nu.
Sen så har frun beställt en garderob med lådor... Nu är lådorna ihop
Måste faktiskt få säga att Ikea levererar en bra sak.. jag gillar verkligen pax systemet. Håller på att göra om både klädkammare, hall och sonens sovrum.. nog kan man få bättre kvalité men då skulle garderoberna hamna på 65-80 000:-
Nu blir det blygsamma 18000:-
Dessutom så gillar jag vissa smarta saker som jag bara sett på Ikeas garderob.
Logga in
Skapa konto
Hade en olycka förra veckan... av nån anledning så vaxoljade jag garagegolvet istället för den där byrån jag höll på med.. då tog burken slut, därav behovet av att göra en ny. Nu är det bara svårigheten att få tag på mer bivax kvar... Har inte nån stor snutt hemma nu.
Sen så har frun beställt en garderob med lådor... Nu är lådorna ihop
Logga in
Skapa konto
Måste faktiskt få säga att Ikea levererar en bra sak.. jag gillar verkligen pax systemet. Håller på att göra om både klädkammare, hall och sonens sovrum.. nog kan man få bättre kvalité men då skulle garderoberna hamna på 65-80 000:-
Nu blir det blygsamma 18000:-
Dessutom så gillar jag vissa smarta saker som jag bara sett på Ikeas garderob.
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 377 inlägg
Bereder plats för svarven. Bort med verkstadsskåpen och in med kraftiga lägre skåp (Bott) som jag kommer lägga plåtskodd skiva ovanpå. Ovanför svarven blir det överskåp för modulbackar.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Snygg, och användbar. En "gyuto" då, om jag inte har det helt om bakfoten.S snajgel skrev:
Det är en fin känsla när man polerar fram lystern i träet och projektet är avslutat.
Jag är otydlig som vanligtOla C skrev:
Jag slipade och oljade bänkskivan med Surfixolja.
Jag har tidigare använt Osmo hårdvaxolja. Men appliceringen med surfix är mycket enklare, jag undrar vem som tillverkar åt Festool?
Jag tycker det är briljant! De flesta x vs y - diskussioner är så söndertjatade vid det här laget. Nu öppnas det upp oändliga möjligheter; Osmo vs TS55, vad är bäst?Ola C skrev:
Flex giraff vs Arboga pelarborr, DW777 vs Fein 350, DC 2900 vs Hultafors MST är förslag på fler ämnen som verkligen inte bottnats ordentligt
Jag googlade men förstod ändå inte? Surfix verkar vara en oljeapplikator men någon olja hittade jag inte att dom hade.bulleribock skrev:
Vad är det du tycker är krångligt med appliceringen av Osmo?