402 405 läst · 1 160 svar
402k läst
1,2k svar
Byggnadsvårdar gammalt öde sekelskifteshus i lilla byn Tärnsjö i Uppsala Län
Noterade ett bekant hus i en lång artikel med mycket bilder i rikspressen (SVD), tyvärr bakom betalvägg. Trevligt att ni fortsätter renoveringen efter försäljningsförsöket. https://www.svd.se/odehusraddarna--jakten-pa-dromkaken
Självbyggare
· Stuga i Dalsland
· 358 inlägg
1000 tack för länken!
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Stämmer! Vi har bytt mäklare, som tänker lite annorlunda, förra utgångspriset var väl satt lite lågt egentligen, sen säljer vi utan friskrivningsklausul vilket var helt galet att vi inte gjorde förra gången egentligen! (En av anledningarna till att vi var missnöjda med förra mäklaren) huset är numera besiktigat också, vilket känns skönt, det har inte hänt så jättemycket mer på huset, lite småfix som verandaräcken, målning, skrapning, (köpte en skylift) och en extra vedpanna till värmesystemet.Martin_B skrev:
Administrator
· Skåne
· 7 845 inlägg
Det låter som ett bra drag, lycka till!
Tråkigt att en sådan som du måste skiljas från huset..M Meurman skrev:Ja det var hårt! nej men allvarligt så hör jag dig, och jag tror kanske du har lite rätt, vem vet, men jag tror också att detta hus inte enbart går att ”mäta” i pengar, jobb, tid, läge osv, utan precis som när vi köpte det blev vi förälskade, man kan liksom inte hjälpa vem eller ”vad” man blir kär i, vi hoppas Verkligen att någon hittar den rätta i vårt hus, oavsett allt däromkring.
Det har varit fantastiskt att följa er och oavsett vart ni tar vägen hoppas jag att ni hittar ett annat hus med behov av samma omsorg!
Tack för dom orden. Vi har faktisk köpt ett litet hus som vi ska köra igång med snart, får ta och lägga upp sen! Ungefär samma upplägg som detta hus men på 90 m2 istället.B byggarätt skrev:
ja tv-programmet det sitter i väggarna frågade faktiskt precis om vi ville vara med nästa säsong, fast med vårt stora hus, men kändes lite fel eftersom vi håller på och säljer, får se om dom nappar på nästa hus istället då!B byggarätt skrev: