218 490 läst · 912 svar
218k läst
912 svar
Hemsidessträngen
Senaste tre veckorna har en hel del hänt. Faktiskt så mycket att vi knappt hinner uppdatera. : Sidan 10 är klar: http://hem.passagen.se/gitzie/huset10.html
Elvan och tolvan kommer i helgen!
Elvan och tolvan kommer i helgen!
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Immobil:
Har inte fattat att du bor i Sölvesborg! Vi har stuga i Hällevik och släktingar i Svängsta så dina trakter känner jag väl till! Om vi kommer neråt nästa sommar (det blev sååå långt när vi flyttade till Stockholm från Växjö) ska jag köra förbi och se ditt hus "live"!
Har inte fattat att du bor i Sölvesborg! Vi har stuga i Hällevik och släktingar i Svängsta så dina trakter känner jag väl till! Om vi kommer neråt nästa sommar (det blev sååå långt när vi flyttade till Stockholm från Växjö) ska jag köra förbi och se ditt hus "live"!
Har följt ditt bygge hela tiden, vad fint det blir. Vårt bygge är äntligen åxå snart klart bara finliret som justering av lite luckor och måla över spikhål i några lister kvar. Lycka till med slutbes. Kul att läsa att det finns fler nöjda Eksjöhusbyggare.
Alltså ni har det lite skräpigt inomhus tycker jag...micke_011 skrev:
Närå, skojja bara, JÄTTEFINT ser det ut att bli! En "tillbakaknapp" på tomtkarta och planlösning för dem som inte hittar backaknappen, annars tycker jag det var lättöverskådligt! Och lite om processen innan kan vara kul att läsa om, det var ju en bit att ta sig, liksom...
Är det bara jag som tycker alla hus ser så otroligt SMÅ ut när man bara ser plattan? ??? Funderar alltid på hus man ska få plats med en massa rum på den lilla ytan, men uppenbarligen blir det ju alltid bra sen! *S*
Hej!Jani skrev:
Vilket fint hus ni har byggt
Jag såg att ni har en list på knutarna, hur har ni gjort den? Bara en list tvärsöver på knutbrädan eller är knutbrädan bredare nedanför listen?
Sen var ju det ett smart sätt att sätta stuprännan på sidan så att man ser hela knuten.
Nyfiken Quda som ska själv göra nåt liknade vårt hus!
De senaste veckornas små små framsteg finns nu dokumenterade på hemsidan.
Hej quadan, tackar !Qudan skrev:Hej!
Vilket fint hus ni har byggt
Jag såg att ni har en list på knutarna, hur har ni gjort den? Bara en list tvärsöver på knutbrädan eller är knutbrädan bredare nedanför listen?
Sen var ju det ett smart sätt att sätta stuprännan på sidan så att man ser hela knuten.
Nyfiken Quda som ska själv göra nåt liknade vårt hus!
Knutbrädan är bredare under listen, listen är uppbyggd i 2 delar, den övre halvan är en "tringelformad" träbit, den undre är en hattprofil-läkt delad på mitten.
Skall ta lite fler bilder på detaljen som jag kan delge dig senare, skicka gärna din mailadress så går det lite fortare.