Immobil:
Har inte fattat att du bor i Sölvesborg! Vi har stuga i Hällevik och släktingar i Svängsta så dina trakter känner jag väl till! Om vi kommer neråt nästa sommar (det blev sååå långt när vi flyttade till Stockholm från Växjö) ska jag köra förbi och se ditt hus "live"!
 
FlitigaLisa skrev:
Om vi kommer neråt nästa sommar (det blev sååå långt när vi flyttade till Stockholm från Växjö) ska jag köra förbi och se ditt hus "live"!
:) Välkommen! :D
 
Då är vi inne i sista veckan :) :)
Har uppdaterat sidan med bilder.
Plus lite tragiska nyheter, läs mer bland bilderna.

//Mvh Jarppan
http://www.hagalund.tk
 
Har följt ditt bygge hela tiden, vad fint det blir. Vårt bygge är äntligen åxå snart klart bara finliret som justering av lite luckor och måla över spikhål i några lister kvar. Lycka till med slutbes. Kul att läsa att det finns fler nöjda Eksjöhusbyggare.
 
Immobil skrev:
Elvan och tolvan kommer i helgen! ;)
Nu har det varit helg!!! ;D
 
Sophia skrev:
Nu har det varit helg!!!  ;D
:surprised: Har det? ??? Det måste jag ha missat. :-[ ;)
 
micke_011 skrev:
jaha..så har man dristat sig till ett utlägg, och nu pratar vi inte enbart midjemått, och jag skickar en tanke till calle anka som hejat på och tjatat ;)

kika på [länk], synpunkter mottages tacksamt. ingen snygg startsida men albumen gillar jag, skapas lätt upp med xibitmaker som rekommenderas.
Alltså ni har det lite skräpigt inomhus tycker jag... ;)

Närå, skojja bara, JÄTTEFINT ser det ut att bli! En "tillbakaknapp" på tomtkarta och planlösning för dem som inte hittar backaknappen, annars tycker jag det var lättöverskådligt! Och lite om processen innan kan vara kul att läsa om, det var ju en bit att ta sig, liksom...

Är det bara jag som tycker alla hus ser så otroligt SMÅ ut när man bara ser plattan? ??? :D Funderar alltid på hus man ska få plats med en massa rum på den lilla ytan, men uppenbarligen blir det ju alltid bra sen! *S*
 
Jani skrev:
Well, någon hemsida har jag inte gjort, men lite bilder på huset finns på denna adress.

[länk]
Hej!

Vilket fint hus ni har byggt :)

Jag såg att ni har en list på knutarna, hur har ni gjort den? Bara en list tvärsöver på knutbrädan eller är knutbrädan bredare nedanför listen?

Sen var ju det ett smart sätt att sätta stuprännan på sidan så att man ser hela knuten. ;)

Nyfiken Quda som ska själv göra nåt liknade vårt hus!
 
De senaste veckornas små små framsteg finns nu dokumenterade på hemsidan.
 
Qudan skrev:
Hej!

Vilket fint hus ni har byggt  :)

Jag såg att ni har en list på knutarna, hur har ni gjort den? Bara en list tvärsöver på knutbrädan eller är knutbrädan bredare nedanför listen?

Sen var ju det ett smart sätt att sätta stuprännan på sidan så att man ser hela knuten.  ;)

Nyfiken Quda som ska själv göra nåt liknade vårt hus!
Hej quadan, tackar !

Knutbrädan är bredare under listen, listen är uppbyggd i 2 delar, den övre halvan är en "tringelformad" träbit, den undre är en hattprofil-läkt delad på mitten.

Skall ta lite fler bilder på detaljen som jag kan delge dig senare, skicka gärna din mailadress så går det lite fortare.
 

Nu duggar det tätt mellan uppdateringarna. Tog bilder idag, och dom är upplagda för avsyning :)

Mvh Jarppan http://www.hagalund.tk
 
Jani!!

Min mail har du i ett direktmeddelande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.