247 425 läst · 275 svar
247k läst
275 svar
Grannen har gjort en vändplats på min tomt!
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 864 inlägg
Jättebra att du återkom med lite resultat. Önskvärt hade dock varit att få veta vad du gjorde eller vad som hände för att grannen skulle lösa sitt problem? Kontaktades någon vägförening eller kommunen för att lösa problemet? Vad sades i så fall? Osv.D Bubblebubb skrev:
Det står ju i tråden om du löserCancerman_777 skrev:
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 864 inlägg
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 864 inlägg
Ok för som inte vill leta upp näst sista mening i #104
Nu är det i princip återställt, vi får se vad som händer.
Och vad hände då? Grannen tog hem en grävare och gjorde om sin egen infart, så att han fick in sin båt på sin egen tomt utan att använda ts vändplats.
Nu är det i princip återställt, vi får se vad som händer.
Och vad hände då? Grannen tog hem en grävare och gjorde om sin egen infart, så att han fick in sin båt på sin egen tomt utan att använda ts vändplats.
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 864 inlägg
Ja, eller så har det hänt många saker däremellan som TS inte berättat. Avsaknad av info är inte likställa med att ingenting hänt eller att antagande om just det är sant. Tyvärr.harry73 skrev:
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 864 inlägg
Om någonting annat än att du återställde det på din tomt orsakade att grannen löste problemet på rätt sätt? Någon kontakt med vägföreningen, samtal med grannen, kontakt med kommunen eller annat? Konfronterade grannen dig efter återställningen? Vad sades då, i så fall? Osv.D Bubblebubb skrev:
Nej inget annat.Cancerman_777 skrev:
Om du provar att läsa trådskaparens beskrivning i stället för att hiita på egna skulle det bli lite lättare för många.harry73 skrev:
Utveckla ordet INKRÄKTA tack.E Eriond skrev:Låt mig förklara problemet: DU FÅR INTE INKRÄKTA PÅ ANNANS EGENDOM.
Blev det tydligare nu? För det spelar nämligen ingen roll vad det bakomliggande syftet är, du har ingen rätt att ta i anspråk någon del, hur liten den är, av mark som inte tillhör dig. Gäller även allmänning.
Ovanstående gör alla dina argument irrelevanta:
Alla får förstås resonera som de vill, men dina argument gör mig tveksam till om du förstår vissa av de grundläggande värderingar vårt samhälle bygger på? Som skillnaden mellan mitt och ditt, t.ex.
- Om grannen tänkt återställa eller inte
- Det är en permanent lösning, eftersom den uppenbarligen ligger kvar efter användande
- Användningsfrekvensen är > noll